maandag 23 oktober 2023

Top 10 Stones albums

Het album  Hackney Diamonds heeft na een tiental draaibeurten er voor gezorgd dat ik mijn top 10 lijst van favorieten Rolling Stones studio albums moet herzien. 
Nieuw binnen op 9!
  1. Exile on Main St. (1972)
  2. Sticky Fingers (1971)
  3. Beggars Banquet (1968)
  4. Let It Bleed (1969)
  5. Blue & Lonesome (2016)
  6. Tattoo You (1981)
  7. It's Only Rock 'n Roll (1974)
  8. Some Girls (1978)
  9. Hackney Diamonds (2023)
  10. Aftermath US edition (1966)
De eerste vier albums zijn no brainers en niet alleen voor mij maar voor velen. Dan kan je discussiƫren over de volgorde van dat kwartet maar dit is toch een briljant viertal.
Blue & Lonesome op vijf is voor mij heel simpel. Ben ooit op The Stones gevallen door de sterke invloed van Blues in hun muziek. Deze dubbelaar is een schitterende ode aan muzikanten die een inspiratie zijn geweest, maar het is daarnaast het enthousiasme wat mij bij dit album heeft gegrepen.
 
Daarna wordt het lastig...............
Is Tattoo You nu echt beter dan Aftermath? Moet dit lijstje ten koste gaan van Between The Buttons? Het is een lastige groep achtervolgers maar na wijs (lees: laat de emoties stromen) beraad heb ik Hackney Diamonds in mijn Stones Top 10 opgenomen. 
Bij een eerste impuls zetten ik dit album gelijk op zes, maar laten we eerst maar eens kijken of het na het voorjaar nog steeds tot mijn 10 meest gedraaide Stones albums hoort.

Voorlopig ben ik heel blij met Hackney Diamonds en past het prima in mijn Top 10 lijstje. Vooral omdat net als de eerste vier albums in mijn lijstje Hackney Diamonds een heerlijk divers album is.

Er gaan geruchten dat The Stones mogelijk nog een studio album in petto hebben en ik maak graag een nieuwe Top 10! Toch?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten