woensdag 26 januari 2022

Lucinda Williams

Vandaag wordt Lucinda 69 en sinds het verschijnen van het album Car Wheels on a Gravel Road in 1998 ben ik een groot fan van haar. De Coronacrisis en de lockdowns hebben mij echter een nog groter fan van Lucinda gemaakt.

Lucinda bracht tijdens deze zwarte periode een zestal albums uit in de serie Lu's Jukebox. Zes albums als ode aan de muziek en muzikanten die haar geïnspireerd hebben. Vijf delen zijn inmiddels verschenen en het laatste deel - met daarop een ode aan The Rolling Stones - verschijnt aanstaande vrijdag.

Zoals ik hierboven al schrijf was ik al een groot fan maar deze Lu's Jukebox heeft Lucinda in mijn Top 10 artiesten gezet. Sommige mensen vinden haar platen wat eentonig en haar zang wat. Het is juist die stijl die mij zo aanspreekt en op de een of andere manier sleurt Lucinda mij binnen twee coupletten naar de Deep South............. Naast de heerlijke love en vooral not-love songs bulkt het in haar catalogus van de virtuele reis ervaringen. Het mag van mij de hele dag opstaan!

Dat ga ik dan ook doen en kijk natuurlijk reikhalzend uit naar haar ode aan The Rolling Stones. Overigens kan ik de Stones ook de hele dag op hebben staan alleen vandaag is Lucinda jarig!

Lucinda Happy Birthday

Meer Lucinda op deze blog:
Lucinda: Southern Soul (17 december 2021)
Lucinda's Kerst (16 december 2021)
Bob's Back Pages (19 november 2021) 
Album Lucida Williams (5 november 2021)
Good Souls Better Angels (16 april 2021)
Car Wheels On A Gravel Road (22 september 2020)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten