vrijdag 16 april 2021

Good Souls Better Angels

Vandaag komt van Lucinda Williams haar nieuwe album uit met als titel Runnin' Down a Dream: A Tribute to Tom Petty. Petty ging op 2 oktober 2017 na een hartaanval naar de Rock-hemel.
Ik heb het album nog niet gehoord maar het nummer I Won’t Back Down wat op dit album te vinden is staat al op Youtube. Het is smullen!
Wederom laat Lucinda zien nog lang niet klaar te zijn met haar carrière. Hard op weg naar de 70 maar nog midden in het leven en nog mega actief in het maken van heerlijke muziek.

Lucinda kennen we vooral van indringende songs en haar muziekstijl beweegt zich tussen Folkrock, Countryrock, Americana en hier en daar wat Heartland Rock.
Op dit moment komt er zo belachelijk veel goede muziek uit dat het nauwelijks is bij te houden. Uiteraard is alles online te beluisteren, maar de pareltjes wil je toch het liefst ECHT in huis hebben. Die wil je in de kast hebben. Die wil je aan kunnen raken!
 
Een van de pareltjes van Lucinda is de voorganger van het vandaag verschenen Tom Petty tribute album. 
Good Souls Better Angels verscheen in 2020 en is in de LP versie een dubbelalbum. De LP versie bevat op kant 4 een vijftal demo's die niet op de CD staan. Dat brengt het totaal op zo'n 80 minuten heerlijke American met zo nu en dan wat smeuïge Blueslijntjes.
 
Lucinda laat zich op dit album op elektrisch gitaar echt van haar beste kant zien, maar ook de akoestische partijen behoren tot de crème de la crème in het genre Americana.
Niet gek is het dan ook dat dit album in 2020 een Grammy nominatie kreeg voor het beste Americana album. In reviews van dit album regende het dan ook 4 en vooral 5 sterren beoordelingen.

Een aantal songs barsten bijna uit elkaar van de maatschappelijke kritiek. Op een groot aantal vlakken schreeuwt Lucinda het bijna uit om de wereld wakker te schudden.
Wie de teksten aan zich voorbij wil laten gaan kan prima genieten van de soms stevige en soms wat easy maar meeslepende muziek.
 
Good Souls:
Keep me with the better angels
Yeah keep me with the good souls
In the hands of saints
Keep me with all the ones
Who help me to home
Who guide me along
When I'm feeling hopeless
Who help me stay fearless
And help me stay strong
Keep me with the good souls
Keep me with the good souls 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten