dinsdag 31 oktober 2023

Glen Hansard – All That Was East Is West Of Me Now

Volgens sommige fans z'n beste tot nu toe. Zelf kan ik dat niet beoordelen want ik ben nieuw als het om Glen Hansard gaat. Zijn naam viel op toen ik dit weekend keek hoe goed Hackney Diamond het deed in de Album Top 100. De laatste van The Stones gaat als een malle en kwam nieuw binnen op 1 en heel gek staan we daar natuurlijk niet van te kijken.
 
Zo nu en dan speur ik door die Album Top 100 en zoek dan online wat nummers op van albums die mij niks zeggen.
Vrijdag 20 oktober kwam Glen met dit album - dat gelijktijdig met Hackney Diamond verscheen - binnen op plek 50 van de Album Top 100.
Met schaamrood op mijn kaken moet ik bekennen dat ik nog nooit van de beste man gehoord had. Nadat ik een paar nummers op Youtube had geluisterd ben ik gelijk naar de platenwinkel gelopen.
Dit is echt een heel fijn album van een artiest die al sinds 1983 actief is. Glen komt uit Ierland en heeft in diverse bandjes gespeeld en z'n muziekstijl beweegt zich tussen Folk, Rock en Indie.
 
Naast een rij albums met diverse bandjes is dit inmiddels Glen's vijfde solo album. Ik was geïntrigeerd door het feit dat dit album gelijk halverwege de Album Top 100 binnenkwam en dat is geheel terecht. 

All That Was East Is West Of Me Now ligt nu op de draaitafel voor de derde draaibeurt en ik vind het echt een mega fijn album. Verwacht geen spektakel want dit is een singer-songwriter in een pure vorm die op subtiel wijze wat moderne invloeden toepast. Voor zijn stem ben ik gelijk voor gevallen. Warm en overtuigd.
 
Lekker voor de zondagochtend of in de auto als je in het donker met de ruitenwissers naar huis rijdt. Of gewoon als achtergrond als je aan het werk bent maar kan ook prima met een mooi glaasje Ierse Whiskey en de beentjes languit. 

Ik had tot afgelopen weekend nog nooit van Glen Hansard gehoord, maar kan mij nu niet meer voorstellen dat hij in mijn muziekcollectie zou ontbreken. Fijne aanwinst!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten