donderdag 1 september 2022

Live At The Checkerboard Lounge 1981 deel II

Vorig jaar op 18 augustus ging ik al eens in op dit uitzonderlijke concert van Muddy Waters met The Rolling Stones als special guests. Het concert is van 1981 maar het duurde tot 2012 voor LP's, CD's en DVD's van dit heerlijke treffen beschikbaar kwamen.

Op de een of andere manier is die uitgave volledig langs mij heen gegaan. Ik mag mijzelf echt wel een grote Stones fan noemen en de enige verzachtende omstandigheden waren mijn vakantie toen het album verscheen.

In het vorige blogje ben ik al heel uitvoerig op dit optreden ingegaan. Een vriend wees mij erop en we hebben het vorig jaar helemaal zitten kijken. Eenmaal thuis mij scheel zitten Googelen om te kijken of ik de LP versie ergens kon vinden............ Ik vond er wel een paar in het buitenland maar niet bij gerenommeerde handelaren.

Mijn muziekhart maakte dit voorjaar dan ook een vreugdedansje dat van dit unieke optreden zowel LP, CD als DVD opnieuw zou worden uitgebracht.
Zodra bestellen mogelijk was dat gelijk gedaan en de postbode moest de straat nog uit en de eerste plaat lag al op de speler..........

Ik ben niet alleen een groot fan van de Stones maar ook van artiesten als Muddy Waters en Buddy Guy die ook van de partij is.
De video van het optreden heb ik afgelopen jaar nog een paar keer zitten bekijken en is beslist geweldig om te zien. Om nu een plaat van dit unieke optreden te kunnen draaien maakt het wel compleet.

De opnames zijn van een prima kwaliteit en het voelt echt dat je in een kleine gelegenheid zit.

Beetje mee schudden met je hoofd op maten van "Baby Please Don't Go" wanneer Jagger en z'n vrienden mee gaan doen. Ogen dicht en waan je in de The Checkerboard Lounge 1981......The Home Of The Blues.

Deze plaat is echt een van de betere tijdmachines!

Baby, please don't go Baby, please don't go Baby, please don't go

 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten