maandag 27 december 2021

Badkamer

Mijn lief en ik zijn begonnen met het pimpen van de badkamer. Niet echt een verbouwing. Tegels blijven zitten, maar wel schilderen, andere kastjes, rekjes en wastafel. Goeie tijd van het jaar om te klussen en dat het vroeg donker wordt is eigenlijk het enige nadeel. 
Mijn oude ogen mogen namelijk graag wat daglicht hebben als ik aan het klussen ben. Voordeel als het snel donker is je na een dag klussen nog genoeg tijd hebt voor een lekker plaatje. 
 
Als ik aan badkamer denk dan komt bij mij gelijk het nummer "She Came In Thru The Bathroom Window" boven drijven.
Het nummer is oorspronkelijk geschreven door Lennon en McCartney en is te vinden op het album Abbey Road uit 1969. Hoewel dat album hier ook in de kast staat kies ik voor de versie van Joe Cocker. Niet zomaar een versie maar die van het album Mad Dogs & Englishmen.
 
Dit is een van m'n favoriete albums en als ik verbannen wordt naar een onbewoond eiland met een platenspeler op zonne-energie en 50 albums dan zit dit album daar zeker bij. Van deze tournee is ook een film gemaakt en bij het 50 jarig jubileum van deze geweldige rolprent ging ik al eens uitvoerig in op album en film. Zie Mad Dogs (22 januari 2021)

Heerlijke film (ik zoek die nog op DVD) en wat is dit een belachelijk goed, goed, goed album.

Joe op z'n best en Leon in een spectaculaire hoofdrol.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten