dinsdag 23 november 2021

Blues Hog

Tijdens mijn zoektocht naar een bijzonder stukje vlees voor de Kerst kwam ik deze saus tegen, Als liefhebber van BBQ saus - die overigens meestal zelf maak - en groot fan van de Blues kon ik deze niet laten staan. 
 
Toen ik mij daarna ging verdiepen in de jongens van Blues Hog bleken ze tot de beste BBQ bedrijven te horen. Tientallen en tientallen prijzen hebben ze gewonnen. Dit Amerikaanse bedrijf heeft alle producten om een BBQ te houden waarmee je prijzen kan winnen. Van sauzen, rubs, houtskool, gereedschap en om het compleet te maken hebben ze Competition Style Meat in hun assortiment. 
 
Wat lastig om dat laatste uit de VS als particulier over te laten komen, dus ik heb lokaal voor de Kerst een picanha gekocht.

Alles is gisteravond bezorgd en ik vond het natuurlijk leuk om de dag te beginnen met................ja uiteraard koffie en een bijpassend plaatje.
Dat viel even niet mee. Er staan hier genoeg platen met Blues in de titel, maar met Hog kwam ik niet verder dan het nummer "Ground Hog" van John Lee Hooker. Een Ground Hog is een marmot. Die worden weliswaar ook gegeten, maar ik zocht toch naar een wat traditioneel stuk BBQ vlees.

Ik heb dan ook gekozen voor T-Bone van Neil Young. We vinden het op het album Re.ac.tor uit 1981. Persoonlijk vind ik het een van mindere albums maar daarom mooi om een smoes te hebben deze toch eens te draaien.

Op dit album zet Neil voor het eerst de Synclavier in. Dat is een digitale synthesizer wat voor die tijd best wel bijzonder was. In die zin was hij zijn tijd weer ver vooruit. Toch spreken de albums die Neil gemaakt heeft waar "dit kastje" een hoofdrol speelt mij minder aan. Op opvolger Trans gaat Neil nog een stapje verder waar hij ook nog de Vocoder (stemvervormer) inzet. Niet helemaal mijn stukje BBQ vlees!

Terug naar Re.ac.tor waar we het nummer "T-Bone" vinden. Voor Neil's doen een wat simpele tekst maar in live uitvoeringen doet het nummer het toch verbazingwekkend goed. Het is ook terug te vinden op het fenomenale live-album Way Down in the Rust Bucket uit 2021.

Om het nummer "T-Bone" mee te kunnen zingen hoef je maar zeven woorden te onthouden, wat het in mijn ogen het meer geschikt maakt om live te spelen dan op een studio-album te plaatsen.

Re.ac.tor is buiten die malle Synclavier een recht voor z'n raap Rock plaat en ik ben natuurlijk vooral benieuwd hoe stevig mij Blues Hog BBQ saus is..............

Geen opmerkingen:

Een reactie posten