maandag 3 juni 2024

Mojo voor vogelliefhebbers

De Mojo van juli ligt al in de winkel. Samen met Uncut een van mijn favoriete muziekbladen.

Beide bladen zoeken altijd wel naar een mooie mix tussen nieuwe talenten en lekker veel aandacht voor legendarische bands. Dit keer oa aandacht voor The Byrds die maar liefst acht pagina's aandacht krijgen. Voor mij genoeg om de portemonnee te trekken. Vooral omdat de CD die meestal bij Mojo zit als een rode draad rond The Byrds cirkelt.

Alle artiesten of nummers op deze CD hebben op de een of andere manier een raakvlak met The Byrds. Soms is dat kristalhelder zoals solonummers van Gene Clark, Chris Hillman, Roger McGuinn en Clarence White. Andere nummers is het dan een beetje zoeken maar geen nood want in het begin van deze Mojo vind je een toelichting over de samenstelling van deze CD.

 

Uiteraard veel aandacht in deze Mojo voor nieuwe albums en verder is er ruime aandacht voor Paul Weller (oa The Jam en The Style Council), Pete Townshend (The Who), Johhny Cash, Dusty Springfield, Marvin Gaye en Motorhead.

Deze Mojo (wat een mooi woord is dat toch) heb ik vrijdag gekocht en CD is aan de tweede luisterbeurt toe.
Als ik de geldtyfus had ging ik een docu maken in de stijl van een roadmovies (uiteraard in een oude cabrio) met deze CD als soundtrack. Vijftien miniverhaaltjes bij elkaar sprokkelen met steeds een van deze nummers als kapstok........

Zou een mooi project zijn! Soundtrack is er al............nu het budget nog.......

Je kan niet alles wensen en ik duik de Mojo nog even in. Ook een fijn blad om mee te nemen op vakantie. Zeker dit nummer!

 

 


 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten