donderdag 13 juni 2024

Dennis Locorriere 75 jaar

Eind jaren 60 begon de vandaag jarige Dennis een mooi muzikaal avontuur waar hij op dat moment de impact nog niet van kon overzien. Dennis was een van de initiatiefnemers van Dr. Hook & the Medicine Show. In 1972 verscheen het eerste album met daarop de monsterhit "Sylvia's Mother".
Wereldwijd een grote hit en Dr. Hook stond gelijk overal in de schijnwerpers en ik ben dat singletje toen ook gelijk gaan halen.
 
Een paar jaar later zou het nummer voor mij echter heel autobiografisch worden. 
Mijn eerste grote liefde ging uit en ik heb haar nog meerder malen proberen te bellen maar................jullie raden het al....... ik kreeg steeds haar moeder aan de lijn.
Avonden zat ik muziek te draaien als "49 Bye-Byes", "She's Gone", "It’s All Over Now", "You Don't Have To Cry" en een aantal die ik voor mezelf hou.................In die periode - ik moest toevallig net militaire dienst in - kon ik een nummer als "Sylvia's Mother" niet aanhoren. Dus mijn verdriet deelde ik vooral met andere artiesten.
 
Mijn eigen gedrag zat die eerste weken dat het uit was op het rand van een stalker. Een woord wat we toen volgens mij nog niet kende. Na een paar weken was ik er wel klaar mee om kwartjes in de telefoon te gooien. Gek genoeg ging het een paar maanden later weer aan maar ik was er vrij snel zelf klaar mee. Ze wist niet waarom ze het uitgemaakt had, maar wist ook niet waarom ze verder wilde..........
 
Het heeft echter nog heel lang geduurd voor ik het nummer "Sylvia's Mother" weer ben gaan waarderen. Dat heeft vooral met Jan Rot te maken. Die bracht in 2012 het album De Grote Jan Rotplaat uit met daarop een schitterende en eigentijdse hertaling van "Sylvia's Mother".
Met een glimlach nam ik het nummer in mij op en heb gelijk een verzamelaar van Dr. Hook & the Medicine Show gekocht met daarop ..............? Uiteraard! 
 
De vandaag jarige Dennis is nog steeds de bewaker van de naam Dr. Hook, maar na het uiteenvallen van de band mogen we daar niet teveel waarde aan hechte. Dennis heeft een aantal solo albums gemaakt en heeft het nodige werk als sessiemuzikant gedaan.
Dennis treed nog wel op onder de naam Dr. Hook maar de impact en belangstelling van die optredens zijn niet te vergelijken met het succes van de jaren 70.
Dat neemt niet weg dat Dennis naast de succes met Dr. Hook voor veel grote artiesten liedjes heeft geschreven en toch wel als een zeer succesvolle zanger, songwriter en muzikant mogen beschouwen.

Koffie.........met een verzamelaar en dat met dank aan wijle Jan Rot.

Happy Birthday Dennis!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten