zondag 17 maart 2024

R.I.P. Steve Harley

Zojuist is het droevige nieuws bekend gemaakt dat Steve Harley op 73 jarige leeftijd is overleden. We kennen Harley natuurlijk vooral van de Britse Popband Cockney Rebel. Met deze band had Harley in de jaren 70 een aantal zeer grote hits. Hits die zelfs nu nog enorm populair zijn, want nummers als "Sebastian" en "Make Me Smile (Come Up and See Me)" staan al vanaf het begin onafgebroken in de Top2000.

Naast een aantal albums die Harley met Cockney Rebel heeft gemaakt bracht Harley ook een aantal solo albums uit. In 2020 verscheen nog het zeer geslaagde album Uncovered. Hierop oa. nummers van Lennon–McCartney,  Jagger & Richards, Bob Dylan, David Bowie en Cat Stevens. 

Niet zomaar covers maar Harley geeft een geheel eigen draai aan een elftal nummers van zijn collega's. Absoluut de moeite om dit album eens te luisteren.
Het is toch een soort ode aan een aantal muzikanten die voor inspiratie hebben gezorgd. Na dit album kreeg Harley kanker en behandelingen hebben blijkbaar deze geweldige artiest niet kunnen redden.

Triest nieuws maar van het nummer "Make Me Smile (Come Up and See Me)" zal ik tot in de eeuwigheid een beetje vrolijk worden..........

Rust zacht Steve...........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten