donderdag 8 februari 2024

Eagles live bij de rookworst

Koken is ook een hobby van mij en dat doe ik dan ook bijna iedere dag. Koken begint echter met spullen kopen. Iedere donderdagochtend vroeg ga ik de weekboodschappen halen. Veel bij de Lidl want wasmiddel en dat soort spul is daar gewoon lekker voordelig. Daarnaast is groente en fruit van de Lidl niet alleen goedkoop maar ook gewoon heel goed. Ga ik niet bij de buurman het dubbelen betalen.

Dat geld kan je beter gebruiken voor leuk dingen en ook daar was de Lidl vandaag mijn vriend. In een display stonden een aantal live albums. Voor ieder wat wils zoals AC DC, Metallica, Bruce Springsteen, U2, Dire Straits, The Beatles en de Eagles.

Dat album van de Eagles maar even meegenomen en geen spijt van. Album verscheen vorig maand maand maar de opnames dateren uit 1994.

Net een eerste draaibeurt en ik heb goed nieuws voor de liefhebbers van het nummer "Hotel California"! Dit is het beste intro wat ik ken. Tikje latin invloeden en het klinkt als een klok.

Dat geldt trouwens voor heel deze Live At Warner Brothers Studio 1994. Geluidskwaliteit is echt goed, stereobeeld is goed, en de plaat was bizar schoon. Geen papierstof wat we toch te vaak zien op nieuwe platen en de plaat zat in een professionele binnenhoes. Ook dat kan wel eens beter zeker met de huidige prijzen.

Met "Peaceful Easy Feeling", "Tequila Sunrise" en het eerder genoemde "Hotel California" bevat dit live album de nodige klassiekers van de Eagles. Toch bevat dit album een niet alledaagse setlist. Een nummer als "Learn To Be Still" had ik bijvoorbeeld nog niet in een live versie en er staat toch genoeg Eagles live hier in de kast.

Het nummer "Help Me Through The Night" had dan weer alleen maar op de DVD Hell Freezes Over. Prima setlist, uitstekende kwaliteit en alleen het intro van "Hotel California" is de 14,95 al waard!

Zo leuk boodschappen doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten