vrijdag 2 februari 2024

GRRR LIVE!

Dit album verscheen vorig jaar februari maar omdat ik al veel Stones live albums heb liet ik deze lekker in de winkel staan. Dit onder het verstandelijk mom van genoeg is genoeg............
tot............... 
 
.....ik dit optreden bij de BBC langs zag komen. Ik kon het toen toch niet laten om GRRR LIVE! op een wensenlijstje te zetten. Dat wensenlijstje deze week maar eens omgezet in fysieke platen en wat een feest is deze GRRR LIVE!
 
Uiteraard komen op deze 3LP set klassiekers langs zoals "Brown Sugar", "Sympathy For The Devil", "Honky Tonk Women". Er komen echter ook wat minder bekende nummers aan bod, maar de toegevoegde waarde van dit album zijn toch de special guests.
 
Zo horen we Lady Gaga op mijn favoriete Stones nummer "Gimme Shelter" en Gary Clark Jr. en John Mayer spelen mee op "I'm Going Down".
Op "Who Do You Love" schuiven dan weer The Black Keys aan en ook oud Stones gitarist Mick Taylor wordt niet vergeten. Taylor speelt mee op het lekkere "Midnight Rambler".
 
Voor velen zal de aanwezigheid van Bruce Springsteen wellicht het hoogtepunt van de guest stars zijn. The Boss laat zich op "Tumbling Dice" van zijn beste kant zien. Smullen!
 
Door de special guests voegt dit zoveelste live album van The Stones toch wel wat toe. Al moet ik het maar als smoes gebruiken dat ik weer een week droog brood eet.
 
Naast de heerlijke setlist en geweldige line up is ook het enthousiasme van de mannen heel erg groot. 
Het exemplaar dat ik heb is keurig geperst en de geluidskwaliteit is uitstekend. De drie platen zitten - zoals we dat al jaren gewend zijn bij dit soort releases - in een fraaie hoes met puik fotowerk.
 
Als ik dit album twee maanden eerder had gekocht had mijn 2023 albumlijstje er beslist anders uitgezien!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten