vrijdag 20 oktober 2023

Neil Young: Austin City Limits 1984

De afspraak die ik met mijzelf heb om niet teveel unoffical releases van Neil Young te kopen stond gisteren even onder druk.
Zodanig onder druk dat ik deze niet kon weerstaan. Van de week kreeg ik van een vriend een tip dat bij de Lidl dit album te koop staat. 
14,95 is niet een bedrag om overstuur van te raken, dus gisteren de biefstuk in het schap laten liggen en deze LP ging de boodschappenkar in.
 
De opnames zijn van 25 september 1984 en Neil wordt bij dit optreden begeleid door de International Harvesters. Hoewel een er lekker stevige versie van "Down By The River" wordt gespeeld is de setlist heel fors doorspekt met Country en Country Rock. Niks mis mee want ook dat is een kant die ik van Neil enorm weet te waarderen.
 
Lekker live album met een niet alledaagse setlist uit een periode waar ik van Neil nog niet veel live materiaal heb. Dat is natuurlijk ook een beetje goedpraten dat het dit weekend geen biefstuk wordt...........
Geluidskwaliteit valt mij niet tegen, maar de info op de hoes had wel iets uitvoeriger mogen zijn. 
De plaat zelf is uitgevoerd in oranje vinyl.
 
Het album was zo kakelvers dat ik hem zelf moest toevoegen aan Discogs!


Setlist Kant A
Comes A Time (3:04)
Helpless (4:44)
Old Man (3:39)
Down By The River (9:24)
 
Setlist Kant B
Hawks And Doves (4:00)
Bound For Glory (5:58)
Heart Of Gold (3:40)
Amber Jean (4:00)
The Needle And The Damage Done (2.20)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten