vrijdag 6 oktober 2023

Nationale Ouderendag

Bedoeling van deze dag is dat je een oudere een dagje mee op pad neemt. Niets liever had ik dat gedaan maar het is eigenlijk triest dat we dit soort dagen moeten hebben.
Jarenlang hebben we mijn schoonouders naar van alles en nog wat meegenomen. Laatste jaren was mijn schoonvader nog alleen maar niet eenzaam. 
Hij at iedere week een keer hier en wij een keer daar. Hoewel hij slecht ter been was namen we hem regelmatig mee uit eten of naar vrienden van hem.
Helaas is hij dit voorjaar overleden.
 
Een gewone maar onwijs lieve man en - deze blog gaat nu eenmaal over plaatjes draaien - hij was ook nog eens jaren een enorme sponsor voor mijn muziekcollectie geweest. De laatste plaat - een van de Foo Fighters - die ik van hem heb gekregen zal altijd een bijzonder plekje in de collectie houden........
Hij genoot ook als hij mij wat Euro's had toegestopt ik dan een paar dagen later een appje stuurde met m'n nieuwe aanwinst. Hij kon dan ook heerlijke grappen maken als "weet ik tenminste waar m'n geld blijft en dat is gelukkig niet bij de belastingdienst"
 
Ouderendag...........ik ben zelf officieel met pensioen maar voel mij niet oud dus werk ik nog 24 uur per week. In de vrije tijd kook, wandel en fiets (zie de Fotofietser) graag maar als ik thuis ben staat er altijd muziek op.
Songs over ouderen zijn er genoeg. Uiteraard kan ik als groot fan van Neil Young niet om het nummer "Old Man" heen. Maar Neil krijgt op deze blog al genoeg aandacht dus dat doen we even niet.
 
Toch kan ik niet echt een nummer in m'n collectie vinden die het gevoel onderstreept wat hoort bij het fijn vinden om met oudere dierbaren op pad te gaan.
Dus...................ik kies even voor makkelijk en pak het laatste album wat ik van opa (zo noemde ik mijn schoonvader) heb gekregen

Met nummers als "All My Life", "Best Of You" en "Everlong" ook geen slechte keuze dit album.............."Pretender" zal dan stiekem een boodschap van opa zijn en "My Hero" is een boodschap AAN opa. 

There goes my heroWatch him as he goesThere goes my heroHe's ordinary
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten