zondag 2 juli 2023

Unzipped

Gister in Groningen naar deze tentoonstelling van The Rolling Stones geweest. Ik ben al de halve wereld over gereisd maar - tot mijn grote schaamte - was ik nog nooit in de stad Groningen geweest.
Het is ook niet naast de deur maar dit was een schitterende gelegenheid om naast deze expo ook Groningen eindelijk eens te bezoeken.
Op deze muziekblog gaat het natuurlijk vooral over Unzipped. Toch kan ik mijn enthousiasme over Groningen niet verbergen. Geweldige stad met een energieke maar relaxe sfeer. Schitterende hofjes, leuke authentieke winkels, geweldige horeca en enorm aardige mensen. 
Ook zonder Unzipped een dikke aanrader.

Voor nu toch snel verder met Unzipped. Paar jaar geleden was deze tentoonstelling al opgesteld maar door de Corona hebben we ons bezoek toen uit moeten stellen. 
Afgelopen week ging deze tentoonstelling open en we lieten er geen gras over groeien.
Dus de eerste zaterdag gelijk naar het Groninger Museum waar deze tentoonstelling was opgebouwd.
Hieronder een kleine sfeerimpressie maar ik kan er heel kort over zijn: als fan van de Stones is dit een must have uitje. 
Een schitterende collectie instrumenten, kleding en documenten. Maquettes van de diverse podiums, achtergrond over nummers en hoesontwerpen. Je vindt het er allemaal,
Op indrukwekkende wijze wordt alles gepresenteerd. Smullen voor Stones fans maar eigenlijk ieder die belangstelling heeft voor moderne muziek zal hier met plezier een paar uur ronddwalen. Smullen!

Uiteraard in de museumshop veel merchandise met onnodige zaken zoals badges en een doosje plectrums. Aam ,mij niet besteed maar wie dat soort zaken leuk vindt kan hier z'n hart ophalen.
Zelf het album Totaly Stripped meegenomen. Dat album is opgenomen in Paradiso en dat vond ik wel een mooi aandenken aan deze fantastische tentoonstelling.










 
Deze tentoonstelling loopt nog tot 21 januari 2024 (dus geen smoes om niet te gaan!)

1 opmerking: