maandag 3 juli 2023

Gemiste Kansen #014

Als ik ergens in een stad op bezoek ben duik ik altijd even een platenwinkel in. In m'n platencollectie dan ook platen die ik gekocht heb in Lindau, Turijn, Innsbruck en Antwerpen om er een paar te noemen.
Van de Nederlandse steden doen Gouda, Rotterdam, Delft en Amersfoort het erg goed en sinds dit weekend een aanvulling uit Groningen.

Samen met m'n lief was ik een weekendje op bezoek in Groningen om Unzipped te bezoeken. Deze Rolling Stones tentoonstelling staat het komende half jaar opgesteld in het Groninger museum.

Juist bij zo'n bezoek hoort ook een bezoek aan een platenwinkel. Groningen mag zich rijk rekenen met diverse platenwinkels en ik had mijn oog laten vallen op De Jongens van Hemmes.
Ze zijn te vinden op de Steentilstraat 10 en dat is op een steenworp afstand van de beroemde Martinitoren.

Als ik zo'n weekend weg ga zorg ik dat ik een ruim budget heb als ik een platenwinkel instap, want niets is zo frustrerend om pareltjes te moeten laten staan.
Ik had met m'n vrouw afgesproken drie kwartier door de bakken te graven en gewapend met 250 Euro stapte ik deze leuke winkel binnen. Er werd prima muziek gedraaid en een lekkere sfeer hing er in de winkel.
Alleen ik was in 10 minuten klaar. Ook hier stonden - met uitzondering van de aanbiedingen en RSD bakken - alle bakken weer veel en veel te vol. Ik heb er dan echt geen lol in. Een platenwinkel moet iets toevoegen in vergelijk met een goedkopere webshop. Graag betaal ik een paar Euro meer voor een plaat als ik in zo'n winkel lekker kan staan "bladeren".
De 250 Euro mochten op maar ik kwam niet verder dan 27 euro en 45 cent. Er zal genoeg gestaan hebben wat ik graag in de collectie had opgenomen, maar ik weiger veel geld uit te geven in een winkel die de magazijnfunctie hoger heeft staan dan de klantbeleving.
 
Leuke winkel, aardige gast maar een gemiste kans...............
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten