dinsdag 30 mei 2023

The Ozark Mountain Daredevils

Normaal ga ik op dinsdag naar kantoor. Kan ik enorm naar uitkijken behalve de files. Het thuiswerken is wat mij betreft dan ook volledig geflopt. Ik werk 2 dagen thuis en 1 dag op kantoor. Dat laatste ook alleen maar als mijn collega waar ik samen een project mee doe niet naar klanten is.

Op een jaar ga ik zo'n 40 keer naar kantoor. Daarmee vind ik dat ik een knappe bijdrage lever aan de klimaatproblemen en de fileproblemen. Los daarvan ben ik met het type werk wat ik doe als ik thuis werk ook nog een stuk productiever. 

Jaren op de racefiets naar m'n werk gegaan zelfs tot afstanden van 50km enkele reis maar dan beschikte ik over een douche. Waar ik nu werk hebben we helaas geen douche en voor één dag in de week is dat wel een heel onhandige investering.
Dus droom ik voorlopig van een vliegende auto zodat ik over de files kan vliegen. Voordeel van in de auto zitten is dat je wel lekker muziek op kan zetten. Op de racefiets vind ik dat te gevaarlijk.

Dromen van een vliegende auto................ Daar heb ik wel een lekker plaatje bij namelijk het album The Car Over The Lake Album (1975) van The Ozark Mountain Daredevils.
Deze Countryrock band werd in 1972 in Springfield (Missouri) opgericht en is nog steeds actief. 

Oprichters waren  John Dillon, Mike "Supe" Granda, Steve Cash, Randle Chowning en Larry Lee. Diverse wisselingen volgde door de jaren heen en zo'n 25 muzikanten mogen zich officieel (ex) bandlid van The Ozark Mountain Daredevils noemen.
De oprichters zijn allemaal zanger en beheersen allemaal een enorme rij muziekinstrumenten wat voor rijke en gevarieerde catalogus heeft gezorgd.

Van de oorspronkelijke oprichters zijn alleen Mike 'Supe' Granda en John Dillon nog actief. Diverse bandleden zijn inmiddels overleden of met pensioen.

De catalogus van de heren is rijk gevuld, maar ik ben nog nergens een echt compleet lijstje tegengekomen. Sommige (compilatie) albums zijn speciaal uitgebracht voor de Europese markt en soms zelfs onder verschillende titels. Zelfs de officiële website van The Ozark Mountain Daredevils geeft geen uitsluitsel.

De band heeft een bizar rijke historie achter de rug. Dit mede door de hierboven genoemde wisselingen in de bezetting. Veel ex bandleden hebben andere bands opgericht, die ook de moeite zijn om te volgen. Andere bandleden maakte dan weer heel andere keuzes zoals Sam (Buddy) Brayfield die medicijnen ging studeren en ook nog eens predikant is geworden. Een van de tientallen (waarschijnlijk honderden) anekdotes die over deze band te vertellen zijn.

Als je meer over de The Ozark Mountain Daredevils te weten wilt komen is het beslist de moeite om de documentaire te kijken die ter gelegenheid van hun 50 jarig jubileum vorig jaar is verschenen. 

Nu even gewoon een plaatje, maar wel een hele lekkere..........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten