woensdag 17 mei 2023

Dave Abbruzzese

De drumkit is bij Pearl Jam op de een of andere manier de plek met de grootste doorstroom. Zo heeft de vandaag jarig Dave ook maar een beperkt aantal jaren en albums achter de drumkit gezeten.

Dave maakte tussen 1990 en 1994 officieel deel uit van een van de populairste Rockbands van de afgelopen 35 jaar. Zelf ben ik vooral fan van de beginperiode van Pearl Jam en het album Unplugged wat in 1992 is opgenomen staat in mijn top 3 van zowel de Pearl Jam albums als in mijn top 3 van Unplugged albums.

Tijdens deze Uplugged zat achter de drumkit de vandaag jarig Dave Abbruzzese!

Na zijn periode bij Pearl Jam heeft bij diverse andere artiesten gespeeld en een groot aantal verschillende muziekstijlen.

Zo is hij te horen op albums van Doug Pinnick, Corey Glover, Bernard Fowler en Stevie Salas.

Uitstekende drummer die een groot aantal stijlen beheerst. Doen we nu even dat heerlijk Unplugged album waarbij ik stiekem toch een beetje baal dat ik daar niet de Completely versie van heb........leuk verjaardagscadeau wellicht.

Dave Happy Birthday!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten