zondag 13 november 2022

Live in San Diego

Toen dit album in 2016 verscheen was ik al weer even bezig met LP's. Ik was in die fase enorm aan het twijfelen wat wel op LP en wat toch op CD.
Bij deze Live In San Diego die op 15 maart 2016 is opgenomen gaat het om een 3LP of 2CD set.
Net even een wat grotere investering dan 1 enkel plaatje dus ik schoof de aanschaf van dit album even voor mij uit.

Dat ondanks het feit dat ik toch een groot fan ben van Clapton. Ook ben ik een groot fan van J.J. Cale die op een paar nummers meespeelt. Het album stond niet op m'n mankolist, maar toen het van de week in een vlijmscherpe aanbieding langskwam was ik verkocht.

Jezelf tegenwoordig op een 3LP trakteren is natuurlijk sowieso niet zo moeilijk. Gewoon een dag de kachel niet aan!
Dan heb ik goed nieuws want de sound van deze drie dubbelaar is heerlijk warm. Een setlist (zie onder foto) om vingers en duimen bij af te likken:
Een hele rij klassiekers komt langs. Niet altijd in de beste versie maar het klinkt relax, het klinkt ontspannen en wie denkt dat je het na zes kantjes wel gehoord hebt heeft het mis.
Je zou het liefst gelijk weer bij kant A willen beginnen.

Clapton op z'n best? Technisch misschien niet maar wel in maturiteit. Hier staat een vakman op het podium die met een aantal hooggewaardeerde collega's een dijk van een setlist op enthousiaste wijze weg staat te spelen.

Dit album had echt wel wat eerder in de collectie mogen zitten want deze ga ik regelmatig draaien.

 
Setlist Live in San Diego
Tell the Truth (6:23)
    Key to the Highway (4:12)
    Got to Get Better in a Little While (9:34)
    Little Wing (6:58)
    Anyday (6:05)
    Anyway the Wind Blows (5:31) met J.J. Cale
    After Midnight (5:43) met J.J. Cale
    Who am I Telling You? (4:52) met J.J. Cale
    Don't Cry Sister (3:44) met J.J. Cale
    Cocaine (5:32) met J.J. Cale
    Motherless Children (5:23)
    Little Queen of Spades (17:21)
    Further on Up the Road (6:49)
    Wonderful Tonight (4:30)
    Layla (8:24)
    Crossroads (6:55)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten