zondag 20 november 2022

Dylan Vinyl: The Definitive Collection

Van Bob Dylan worden onder de naam "The Definitive Collection" alle albums opnieuw uitgebracht. De albums zijn voorzien van een brochure in postervorm met info over het betreffende album.
Eerdaags verschijnen er foedralen om brochures en albums op te bergen.

Als groot fan van Bob kon ik het niet laten minimaal één exemplaar te kopen. 14,95 is immers voor een LP tegenwoordig een koopje.
Hoewel er in de platenshop al een stuk of zes verschillende albums stonden heb ik gewoon voor het debuut van Dylan gekozen wat in 1962 verscheen.


Het album is gewoon een heruitgave van Columbia dus niet een of ander vaag Russisch label. Van de brochure moet je je niet teveel voorstellen. Grappig is de tijdslijn met wat er nog meer in dat jaar gebeurde. Leuk maar de Wiki pagina van het betreffende jaar geeft echt heel veel meer info.
De extra info geeft nauwelijks nieuw inzicht en heel wild wordt ik er niet van.

Omdat het om originele heruitgaven gaat is het ideaal voor wie nog wat LP's van Dylan mist of LP's die na vele draaibeurten aan vervanging toe zijn. Met 14,95 heb je daar echt een koopje aan.
Alle tot nu toe verschenen delen kosten 14,95.

Via een special website kan een abonnement nemen en krijg je wat extra's opgestuurd. Leuk maar dit soort abonnementen geven mij altijd zo'n naar Franklin Mint gevoel. 
 
Uit de jaren 2000-2010 mis ik een aantal albums van de woordentovenaar en ik ga dit dus wel in de gaten houden want mogelijk een mooie manier om de collectie aan te vullen.

De extra info is echter zo lafjes dat ik niet kan geloven dat doorgewinterde Dylan fans hier heel warm voor gaan lopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten