zaterdag 4 juni 2022

Internationale dag van het bordspel

Vroeger kon ik avonden en avonden spelletjes spelen en op de een of andere manier boeit het mij niet meer. Ik ben ook niet overgestapt op computergames. Wel kan ik helemaal verdwalen in een paar stevige Sudoko's. 

 

Met bordspelen vind ik de geluksfactor toch te groot. Met een project waar ik voor verantwoordelijk  ben gooi ik ook niet met dobbelstenen. Dat ik klaar ben met bordspelen heeft ook niks met de leeftijd te maken. Ik speel nog genoeg met modelauto's, treinen en Lego.

Overigens doe spelletjes als 30 seconds kan ik dan weer wel van genieten maar Monopoly ga ik geen tijd meer aan verbranden.

Dat neemt niet weg dat ik bordspellen doorgaans wel prachtige objecten vind. Ik zou gerust bordspellen van een bepaald thema kunnen verzamelen. Moet er wel fysieke en budgettaire ruimte zijn, want los van het feit dat sommige spellen zeer kostbaar zijn neemt het ook serieus ruimte in beslag.

Van de meeste grote rockbands is er wel een bordspel. Zou zijn er talloze varianten van Monoply met onder andere Hard Rock. Kiss. The Beatles, Metallica, AC-DC en Queen om een paar belangrijke even te noemen.

Als het om een bordspel gaat staat er wat mij betreft maar één band op nummer 1 en dat zijn The Rolling Stones. Rollende stenen zijn een belangrijk aspect in een bord spel en de Stones hebben met "Tumbling Dice" natuurlijk ook het ultieme dobbelsteen lied gemaakt.

Van The Rolling Stones is er ook een fraaie Monopoly versie met pionnen die menig verzamelaar wel in z'n collectie wil hebben.
Naast Monopoly is er ook een Triviat Pursuit van de Stones en ik ben wel eens benieuwd hoeveel vragen ik daar goed van ga hebben............

Nu even lekker "Tumbling Dice".............en op de dag Internationale dag van het bordspel mag dat wel even een tikkie harder.............



Geen opmerkingen:

Een reactie posten