maandag 27 juni 2022

Internationale Dag van de Zonnebril

Deze dag is niet eens op een heel commerciële wijze ontstaan maar gewoon uit gekkigheid. Inmiddels zijn er uiteraard wel de nodige opticiens die er op inspelen.
Hoewel het hier vanmiddag even heel donker (en nat) werd en je meer aan een zaklamp had dan aan een zonnebril toch even de kast ingedoken.
 
Zonder na te denken trok ik opmerkelijk veel platen met zonnebrillen tevoorschijn. Lekker setje platen om vanavond als het donker wordt te gaan draaien:
 
Stevie Wonder - Hotter Than July (1980)
Nou dat kan kloppen. Het moet nog Juli worden en we hebben al een paar tropische dagen achter de rug. Uitstekend R&B album dit waar de energie vanaf spat.

Bob Dylan - Infidles (1983)
Na het religieuze trio Slow Train Coming (1979), Saved (1980) en A Shot Of Love (1981) was Infidles wel een verademing. Ik had niet eens zo'n probleem met die reli-teksten, maar muzikaal waren die drie albums ook onder de Dylan-maat en draai ze eigenlijk nooit. Deze Infidles blijft wat mij betreft de moeite om te draaien.

The Blues Brothers - Briefcase Full Of Blues (1978)
Energie spat er werkelijk vanaf. Aanvankelijk dachten veel mensen (en media) dat het een wat flauwe grap was van deze acteurs. Niet dus.............want ze speelde de pannen van het dat wat dit heerlijke album heeft opgeleverd.
 
Ray Charles - Wish You Were Here Tonight (1983)
Zwijmelen met Ray. Pop met een flinke scheut Soul een een toefje Country. Geweldige stem en voor de late avond wel een heel fijne plaat.
 
Bryan Ferry - In Your Mind (1977)
Niet het sterkste album van Ferry maar gaat toch nog wel op de draaitafel. Gek genoeg draai ik Roxy Music helemaal niet meer. Vond ik vroeger geweldig maar is voor mij persoonlijk over de houdbaarheidsdatum. Van Ferry zoek ik op vinyl nog wel Dylanesque uit 2007. Iemand?
 
Hall & Oates - Beauty On A Backstreet (1977) 
Gewoon lekker ongecompliceerd Blue Eyed Soul. Zelf mag ik dit soort muziek graag in de auto luisteren. Niet te zwaar op de teksten letten en gewoon lekker muziek door de oren laten rollen.......

Elton John - Honky Château (1972)
Toen Elton in de jaren 80 op de Disco toer ging was ik wel een beetje klaar met hem. Niet als persoon want ik vind het echt een geweldige vent. Alleen Disco doet het bij mij niet zo en zeker niet in het geval van Elton. Z'n eerste platen waaronder deze Honky Château vond ik echt heerlijk luisterwerk en daar had hij er nog wel een paar van mogen maken.

Janis Joplin's - Greatest Hits (1973)
Hele fijne verzamelaar van een fantastische zangeres en performer die veel en veel te vroeg naar de Rock hemel is verhuisd. Uiteraard bevat dit album nummers als "Me And Bobby McGee", "Piece Of My Heart", "Cry Baby" en natuurlijk "Summertime"............
 
Summertime? Zonnebril zeg ik dan!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten