zaterdag 25 juni 2022

De Vinylloods

Samen met een vriend en nog een liefhebber van vinyl vanmorgen naar Dordrecht om een bezoekje te brengen aan De Vinylloods. Kort voor het uitbreken van de Corona was ik daar een keer geweest en toen een leuke aanvulling op de collectie kunnen maken.
Net zonnepanelen gekocht dus budgettair was er eigenlijk geen ruimte. Toch denk ik dan heel simpel: net als van zonnepanelen heb je van vinyl jaren plezier.
Als ik naar een platenbeurs (gezien de omvang van De Vinylloods mogen we het zo wel noemen) neem ik een boodschappenlijstje mee. Als ik alleen impulsaankopen doe weet ik gewoon dat ik ver over de schreef ga.
 
Ik heb echt een mankolijst. Daarop albums die vroeger op LP heb gehad, daarna op CD en eigenlijk wel weer wil hebben op vinyl zoals we dat tegenwoordig zeggen. 
Zo mis ik om de een of andere duisteren reden nog steeds het album Aftermath van The Rolling Stones. Ook van The Doors zitten er wat gaten in de collectie. Verder staan van oudere albums High on a Ridge Top van The Youngbloods,Time and Place van Lee Moses en Hittin The Note van The Allman Brothers heel hoog op m'n verlanglijst. 
Sowieso albums van The Stones en The Allman Bros kan ik maar moeilijk laten staan.
Hoewel de nadruk van mijn collectie ligt op de jaren 70 heb ik van alle jaren wel muziek en zo staan er ook wel wat nieuwe wensen op m'n lijstje zoals Marcus King en Sue Foley.
 

Met lijstje, geld en goede zin op pad.................en van dit lijstje drie platen kunnen scoren:
Hopkins, Cooder, Jagger,Wyman & Watts - Jamming With Edward!
Ibrahim Ferrer - Buenos Hermanos
Duane Allman - An Anthology Vol. II

Daarnaast nog een paar platen gekocht en platen als The Kinks en Lowell George voor 2 Euro per stuk laat je al helemaal niet staan.

De Vinylloods - totaal twee grote ruimtes en twee tenten-  heeft een enorm aanbod met ook mooie oude Blues, veel Jazz, Nederpop, Metal en heel Heavy Metal en alles wat er tussen zit. De prijzen zijn doorgaans dik in orde. 
De sfeer is er gemoedelijk en personeel loopt met koffie en koeken rond die als gastvrije service wordt aangeboden. En bovenop dit alles wordt er heerlijk muziek gedraaid.

Aanrader om een ochtend rond te neuzen en je collectie aan te vullen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten