woensdag 4 mei 2022

Star Wars-Dag

Het is vandaag May The Fourth wat een leuke verbastering is van "May the Force be with you". Duizenden en duizenden Star Wars fans zullen deze dag niet zomaar aan zich voorbij laten gaan.

Zelf heb ik niks met Star Wars, maar ik vind het prachtig om te zien hoe sommige mensen helemaal doorslaan in adoratie voor deze film serie. Ik heb nu eenmaal een enorme zwak voor mensen die heel gedreven en vol passie met een hobby bezig zijn. Deels om mijn eigen gedrag te legitimeren, maar waarom zou je in vredesnaam veel geld en tijd aan iets uitgeven als er geen passie is?

Zelf heb ik best veel interesses maar Star Wars valt net als voetbal bij mij in de categorie dat ik er niks maar dan ook niks over kan vertellen.

Dat neemt niet weg dat ik altijd met belangstelling naar het verschijnsel enthousiaste Star Wars aanhangers kijk. Als ik dan zie wat er aan merchandise is dan ben ik eigenlijk ook wel blij dat ik geen Star Wars fan ben. Ik zou m'n hele leven droog brood eten.
Zeker als ik dan ook nog los zou gaan op de vele mooi LP's die gemaakt zijn. Soundtracks in boxen, de vele limited editions, de schitterende picture discs en, en, en......... Op de foto's een paar fraaie voorbeelden die met 10 seconden Googelen al tevoorschijn komen.

Vinyl verzamelen EN Star Wars fan moet je al banken gaan overvallen om een beetje je collecties op peil te houden. Ik hou het even ALLEEN op vinyl en doe vandaag even een Star Wars album streamen.

Fijne Star Wars dag allen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten