dinsdag 3 mei 2022

Blues Arbeidsvitaminen

Ik zou vandaag naar kantoor gaan maar m'n collega waar ik overleg zou hebben is er niet. De leukste dagen omdat we erg goed kunnen hebben samen en elkaar echt versterken. 
Toch ga ik dan niet in de file staan om op kantoor in m'n eentje te zitten. Dan zit ik liever in m'n eentje in m'n werkkamer/cave.
Als ik thuis werk draai in muziek als achtergrond. Voordeel als je dan platen draait dat je regelmatig op moet staan. Vooral als ik een wat uitvoerig ontwerp zit te maken blijf ik - als ik niet uitkijk - zomaar vier uur achter de PC zitten. 
Dus gisteravond even 10 fijne Blues verzamelaars uitgezocht als arbeidsvitaminen voor vandaag.
 
Today's Blues Vol. 1 t/m 4
Heel fijne serie verzamelaars uit 1986. Ooit had ik een deel als CD maar kon voor een koopje aan vier als nieuwe vinyl exemplaren komen. Als liefhebber van de Blues laat je die dan niet staan.
 
Lonesome & Blue Vol. 1 & 2
Deze serie bestaat uit drie delen die in 2017, 2019 en 2020 verschenen. Vol. 3 moet in nog eens proberen te bemachtigen want is een heerlijke serie. Vol. 1 is geïnspireerd op het heerlijke Blues album Blue & Lonesome van The Rolling Stones uit 2016. Op dit album de originele versies van de door The Stones gebruikte setlist.

Blues Legends - Classics By The Blues Pioneers
Fenomenale verzamelaar uit 2018 met een schitterende foto op de cover. Vol met grote namen!

The Blues Volume 3
Een "oudje" uit 1976 met wat minder bekend materiaal. Misschien op een beursje eens kijken of ik nog wat meer delen kan vinden.

Blues Album
Deze dubbelaar verscheen in 1987 en had ik eerst op CD. Het is wat modernere Blues en toen ik deze op een beurs voor een paar Euro tegenkwam kon ik - ondanks dat ik geen heel groot fan van verzamelaars ben - deze niet laten staan.

Blues Selection
Heerlijke authentieke en wat minder bekende Blues. Dit dubbelalbum uit 1972 heeft bij mij al voor veel inspiratie gezorgd om verder te zoeken in de rijke wereld van de Blues.

10 heerlijke verzamelaars met totaal een dozijn aan platen. Lekker Blues als arbeidsvitaminen en ook nog een geen file!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten