zaterdag 7 mei 2022

Roze Project

Naast een enorme muziekliefhebber ben ik ook een heel groot fan van de wielersport. Deze twee hobby's zijn ook min of meer gelijk opgegaan. Tussen m'n eerste racefiets en m'n eerste pick-up zat niet heel veel tijd. Beide aftandse tweedehandsjes, maar ik was er enorm gelukkig mee.

Met fietsen mag ik graag zelf een flink stuk op pad gaan en wielrennen op TV ga ik zelden missen. Zeker gister niet toen in Hongarije de Giro (Ronde van ItaliĆ«) van start ging. Op afstand mijn favoriete etappekoers. 

Mathieu van der Poel was een kanshebber voor de eerste etappe en dus voor de eerste roze trui. In de Giro is de leiderstrui roze. Met zo'n van der Poel lijkt met wel of hij van dit soort doelen een soort van project maakt. In dit geval dus een roze project. Zeg maar Pink Project.

Daar heb ik wel een plaat van een heel toepasselijk is het ook nog eens Italo-Disco. Een plaat die m'n collectie is binnengesmokkeld maar het markeert een periode in de ontwikkeling van de moderne muziek. Een paar van dit soort platen tolereer ik dus............

Ja het is Disco en nog eens Disco. Het gaat ook nog eens om een dubbelalbum en dan is dit voor bij de koffie toch een hele zit. Ik snap wel dat het met dit soort muziek ook niet de bedoeling is dat je blijft zitten.
Zelf ben ik totaal niet van het dansen en dat zal er ook wel mee te maken hebben dat deze muziek nooit bij mij echt geland is.

Straks gewoon lekker Giro kijken of het roze project van Mathieu van der Poel nog wat langer gaat duren.

Note: er is een Nederlandse band die ook de naam Pink Project heeft. Hierbij gaat het om een tributeband vol met Pink Floyd wannabees. Net als Italo Disco zijn tribute bandjes ook niet mijn glaasje whisky.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten