dinsdag 29 maart 2022

Rickie Lee Jones

De hele dag ben ik bezig geweest om twee systemen probleemloos met elkaar te laten koppelen. Geen rocket science, maar ik had zo nu en dan toch het gevoel dat ik tegen de wind in stond te pissen. 
Het leek een vrij simpel klusje want het gaat om journaalposten. Die dingen uit computersystemen heb ik meer dan 40 jaar ervaring mee maar dat was even geen garantie voor succes.
 
Ik roep dan (zonder dat iemand mij hoort) op m'n werkkamer: "het gaat maar om simpel geld!".
Zojuist de laptop dichtgeklapt en een lekkere borrel ingeschonken..............
 
Simpel geld?......................maar daar heb ik wel een nummer van........ en wel op het debuut album van Rickie Lee Jones uit 1979. Rickie is nog steeds actief en heeft dus net zoveel ervaring in de muziek als ik in het koppelen van computersystemen. 
Wellicht was het Rickie erg goed afgegaan als ze mijn werk was gaan doen, maar andersom was echt een mega slecht idee.

Dit debuut album begint met het bekende "Chuck E.'s In Love" en als ik dat probeer mee te zingen struikel ik iedere keer over m'n tong. Dat komt niet door de borrel want die had ik alleen maar ingeschonken.
Helaas kan ik echt niet zingen en ik ben bij mijn eerste deelname aan een repetitie van het kerkkoor in de pauze ook naar huis gestuurd. Daardoor waarschijnlijk wel wat seksuele ervaringen gemist, want heel wat geestelijke vallen niet alleen voor hun stem op jonge knullen......

Genoeg over mijn zangkwaliteiten en snel naar Rickie Lee Jones met dit heerlijke debuut. Een fenomenaal album met heerlijke Pop en Rock met een vleugje Jazz. Perfecte cooldown plaat na een dag hard werken maar met genoeg pit om je op te laden voor de avond.

Op het album ook het nummer "Easy Money" wat voor mij de trigger was om dit album uit de kast te halen. Overigens hebben een groot aantal artiesten een nummer gemaakt met deze titel zoals King Crimson en Bruce Springsteen. 
Eenvoudig geld is blijkbaar een boeiend thema maar ieder met een beetje fatsoen weet dat er niet zoiets is als............. "Easy Money". Wel te vinden op dat weergaloos mooie debuut album!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten