zaterdag 12 maart 2022

Internationale Dag tegen Internetcensuur

Deze dag komt op dit keer wel op een heel bizar moment. Juist nu de wereld zich in de zwartste crisis bevind sinds de Tweede Wereldoorlog hebben mensen recht op alle informatiebronnen. De censuur en het fake news rond de Corona crisis verbleek ten opzicht van de informatieoorlog waar we nu in terecht zijn gekomen. 
 
Een gruwelijk fysiek slagveld in Oekraïne en in de rest van de wereld een ongekende informatieoorlog. Informatie weg houden of in eigen voordeel manipuleren is meer regel dan uitzondering en ga er maar vanuit dat dat voor alle partijen geldt.
Natuurlijk zijn als het om correcte informatievoorziening gaat ook daar de Russen de grootste boosdoeners. Het zou echter heel naïef zijn om als Westerling te denken dat wij wel het volledige en juiste verhaal te horen krijgen.
 
Hoe vreselijk het ook is wat er in Oekraïne op dit moment gebeurd heb ik een heel simpele visie: Iedereen en overal moet dit kunnen zien! 
De Russische bevolking om te zien wat hun leiders een buurland aandoen en er met hun zonen gebeurd. Toch mogen ook wij in het westen ook met de neus op de feiten worden gedrukt. Twintig jaar niet op zitten letten en nu zitten we (en eigenlijk de hele wereld) met de ellende.

Ik heb ook de oplossing niet voor dit vreselijke conflict. Als ik dat wel had zat ik niet plaatjes te draaien en dit suffe blogje te maken, maar sleepte ik alle partijen aan hun haren naar de onderhandelingstafel.
 
Dit blogje is nog vrij van censuur en ik mag zelf een stapel platen uitzoeken die ik wil draaien. Over die platen mag ik bloggen wat ik wil en ik mag ieder maatschappelijk onderwerp aan het draaien van plaatjes hangen. Sterker............ik hoef het op een blog over plaatjes draaien niet eens over plaatjes draaien te hebben. Helemaal vrij ben ik om te bloggen wat ik wil en ieder die het leest is helemaal vrij om er wat van te vinden.
Hopelijk is dat ook snel voor heel, heel, heel veel anderen mensen.............
 
Stapel plaatjes dan maar:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten