vrijdag 18 februari 2022

Storm

Op dit moment raast er een enorme storm (Eunice) over Nederland. Ik heb net nog een schutting vast staan schroeven, maar dat is klein bier in vergelijk bij een aantal slachtoffers wat helaas al op valt te tekenen.
Zelf had ik vanavond een film en snack avond bij een goede vriend maar dat kan ook morgen. Niet zo gezellig voor m'n vrouw als ik er op zaterdagavond niet ben. Toch altijd beter dan een boom op vrijdag op je auto als je er in zit of een auto die voor je op z'n kant geblazen wordt.
 
Ik ben beslist niet bang uitgevallen maar door de vele buitensporten (fietsen, wandelen, duiken, bergbeklimmen, skiën, hardlopen) heb ik wel respect voor de natuur. 
Daarom is soms binnenblijven wel zo verstandig. Na al dat Corona gekloot willen we niet binnen blijven en dat snap ik. Draai (LP, CD, Spotify) maar gewoon lekker een plaatje en maak wat lekkers te eten!
 
Wie wel denkt aan binnen blijven hier drie luistertips met als thema storm!
  • Roger Hodgson – In The Eye Of The Storm(1984)
  • Jimmy Page – Playin' Up A Storm (2018)
  • Jack Bruce – Out Of The Storm (1974)
Het album van Roger Hodgson is briljante en voor toen zeer eigentijdse Progressieve Rock. Echt mega goed en wat minder klef, clean en gepolijst dan de platen die hij met Supertramp heeft gemaakt. 

Het album van Page bevat opnames van het begin van z'n carrière. Het is daardoor relatief eenvoudige Rock maar vanuit historisch oogpunt toch wel een heel boeiend album. 
 
Tot slot Jack Bruce die we kennen als bassist van de legendarische Cream. Met Cream maakte hij misschien alleen maar vij sterren albums en dat is dit album niet. Toch is het heerlijke Rock met stevige invloeden van Jazz en Blues. 

Drie totaal verschillende storm albums maar geen slecht idee om ze nu te gaan zitten beluisteren. Beter dan naar buiten te gaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten