zaterdag 8 januari 2022

Elvis Presley

Het is vandaag de geboortedag van Elvis. In augustus is het al weer 45 jaar geleden dat Elvis op 42 jarige leeftijd overleed. Bijna onwerkelijk als je er over nadenkt.
Zelf ben ik geen uitgesproken Elvis fan en al helemaal geen kenner. Ik heb een paar films met Elvis gezien en die waren - in de tijdgeest van toen - best aardig. Ik heb een rijtje albums van hem staan en ik vind ook beslist dat hij in iedere collectie thuishoort.

Elvis heeft een zeer nadrukkelijk rol gespeeld in de ontwikkeling van de moderne muziek. Voor mij persoonlijk is het geen muziek die ik opzet als ik lekker muziek wil luisteren maar we kunnen er ook niet aan voorbijgaan. Daar is de impact van Elvis veel en veel te groot voor geweest.
Zelf draai ik Elvis toch vooral als sentiment en suikerspinnen het hoogste woord voeren.

Toch mag zo'n dag als vandaag niet voorbij gaan zonder even bij Elvis stil te staan. Dus koffie met Elvis........... ik had vroeger een buurmeisje die zou daar een moord voor gedaan hebben.....

Op de een of andere manier heb ik toch nog behoorlijk wat Elvis verzameld. Met uitzondering van een kerstalbum zijn al die albums meegelift in collecties die ik van andere heb overgenomen. 
Elvis heeft een forse catalogus bij elkaar gezongen maar als ik om mij heen kijk zie ik dat bij de meeste muziekliefhebbers het vooral verzamelalbums en the best of albums het populairste zijn.
Zelf ook maar een van die verzamelalbums opgezet. Gewoon lekker zo'n hele rij hits.
Album wat nu opstaat heeft de titel Elvis Forever en los of je wel of geen fan bent, is dat natuurlijk ook wel een beetje zo. Niet meer weg te denken in de geschiedenis van de moderne muziek: Forever!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten