zondag 9 januari 2022

Luchtgitaar top 10

Ieder mens heeft recht op zijn eigen frustratie en bij mij zit die vooral in het feit dat ik geen muziek kan maken. Niet dat ik beroemd wilde worden en in grote stadions kon optreden. Neem gewoon wat lekkere Blues nummertje spelen en het liefst ook zelf zingen.
Drummen gaat een heel klein beetje maar dat is echt geen optie zolang ik niet over een eigen bunker beschik. Ik kan heel slecht maat houden en nog veel meer moeite heb ik om de maat te volgen. Als ik drum bepaal ik de maat..........
Bluesharp vind ik geweldig maar drie op de vier rifjes is de maat niet ok. En zonder harmonica in m'n mond is echt een drama en dat heeft mij al heel veel vriendschappen en relaties gekost. Zingen kan alleen maar als ik in m'n eentje in de auto zit.

Ik heb mij dan ook volledig gericht op de discipline luchtgitaar! Ik heb zelfs een Top 10 en die deel ik graag met jullie:
  1. The Allman Brothers - "One Way Out"
  2. Derek and the Dominos - "Layla"
  3. Lynyrd Skynyrd - "Free Bird"
  4. Led Zeppelin - "Since I’ve Been Lovin’ You"
  5. The Who - "Baba O'Riley"
  6. Cream - "Sunshine Of Your Love"
  7. Jimi Hendrix - "Purple Haze"
  8. Chuck Berry - “Johnny B Goode”
  9. Pink Floyd - “Comfortably Numb”
  10. The Doors - “Roadhouse Blues” 

Overigens denk nu niet dat ik gek ben want er zijn zelfs speciale albums voor luchtgitaristen. Dat zijn er overigens veel en veel meer dan je denkt. Zoveel dat je er zelf een hele collectie van kan opbouwen. Wie gaat Googelen op dit onderwerp zal meermaals een glimlach van verbazing op z'n gezicht krijgen.

Het is vandaag grijs en nat dus een perfecte dag om mijn nieuwe luchtgitaar te testen. Ik begin onderaan mijn Top 10 bij The Doors en werk gedurende de dag omhoog naar "One Way Out" van The Allman Brothers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten