maandag 6 december 2021

Maandag

Sommige mensen hebben echt een hekel aan de maandag. Gelukkig heb ik daar geen last van. Ik heb wel een hekel om s'ochtends in het donker de deur uit te moeten. Tijd doet er niet toe.
Zelf werk ik op dit moment de eerste drie dagen van de week thuis en dat is dan minder erg.
De maandag begint altijd met een overleg en ik ga dan al vroeg m'n bed uit. Even ontbijt, koffie, plaatje, mail checken..........
Wie wat moeite heeft met de maandag hier wat nummers met maandag als inspiratie.
 
Stormy Monday - The Allman Brothers
Tijdens optredens speelde ze regelmatig deze heerlijke Blues klassieker van T-Bone Walker.
Wie tegen de maandag opziet moet maar niet naar de tekst luisteren want het wordt alleen maar erger:
They call it stormy Monday
But Tuesday's just as bad
They call it stormy Monday
But Tuesday's just as bad
Lord, and Wednesday's worse

Blue Monday - Fats Domino
Fats maakt duidelijk dat er meer zijn die moeite met de maandag hebben:
Blue Monday how I hate Blue Monday
Got to work like a slave all day
Here come Tuesday, oh hard Tuesday
I'm so tired got no time to play
 
Home On Monday - Little River Band
Heerlijk niemendalletje wat is geïnspireerd toen de band lange tijd op tournee was en Glenn Shorrock een telefoontje met het thuisfront had.
Can you guess where I'm calling from?
Yes that's right I'm calling from
The Las Vegas Hilton

Monday, Monday - Mama's and the Papa's
Een van de klassiekers onder de maandag liedjes.
Bah-da bah-da-da-da
Bah-da bah-da-da-da
Bah-da bah-da-da-da
Monday, Monday (bah-da bah-da-da-da)
So good to me (bah-da bah-da-da-da)
Monday mornin', it was all I hoped it would be
Oh Monday mornin', Monday mornin' couldn't guarantee (bah-da bah-da-da-da)
That Monday evenin' you would still be here with me
 
Bij het nummer van de Mama's and the Papa's waan ik mij wel gelijk op een zonnige boulevard..........toch moet er vandaag echt gewerkt worden. Maandag roept!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten