zaterdag 18 september 2021

Isle Of Records

Als ik op vakantie ben loop ik altijd wel een aantal winkels in die een of meerdere van mijn hobby's raken. Vooral kookwinkels kan ik niet voorbij lopen, omdat in het buitenland op dat gebied altijd wel wat te ontdekken valt. 
Ook sport en boekenwinkels mag ik graag bezoeken als ik in het buitenland ben en natuurlijk muziekwinkels. 

 
Tijdens onze vakantie afgelopen weken naar Italië hebben we in de buurt van Bregenz een tussenstop gemaakt voor een dagje wandelen en een dagje Lindau.
Lindau is natuurlijk door haar unieke ligging en historie een enorme toeristische trekpleister, maar ik vond het toch de moeite waard en we hebben er aan de haven bizar goed zitten eten.

Voor de voortreffelijke lunch was ik nog even de plaatselijk platenwinkel Isle Of Records ingedoken. Het is maar goed dat deze hier niet om de hoek zit, want dan at ik de rest van m'n leven droog brood.
Niet door de hoge prijzen maar door het geweldige aanbod.


Bij Isle Of Records verkopen ze uitsluitend tweedehands platen en wat CD's. Het aanbod is echt enorm en de diversiteit is wel heel bijzonder.
Oude Rock & Roll uit de beginperiode van de LP tot House, van Blues tot Hip Hop, van Hard Rock tot Country, Jazz to Americana, etc, etc.
 
Als het budget het had toegelaten was ik probleemloos met 100 platen naar buiten gekomen. Naast het gevarieerde aanbod zijn de platen ook in prima staat. Alles netjes in beschermhoezen en de platen die ik gekocht heb zijn als nieuw en voor een prijs waar ik ze hier niet ga vinden.
 

Bovenop dit alles een onwijs aardige gast achter de toonbank. Ik had onder andere een verzamelaar van The Allman Brothers (what else) uitgezocht. Een album dat alleen in Duitsland was verschenen en voor een paar Euro was dat natuurlijk een leuk souvenir en leuke aanvulling van de ABB collectie.
Toen we over The Allmans aan de praat raakte kwam er een waterval aan passionele muziekkennis naar buiten rollen. Enthousiast en passioneel maar ook geïnteresseerd. Dat laatste niet gelijk om meer te verkopen, want hij snapte gelijk dat ik als toerist gewoon een paar plaatjes kwam halen en niet m'n collectie kwam verdubbelen.
 

Als je als Vinyl-liefhebber in de buurt van Lindau bent is het beslist de moeite om hier even voor om te rijden. Auto op de parkeerplaats voor de brug en wandel lekker door de oude stad naar de shop. Ga vroeg dan is het nog rustig. Ergens lekker taart met koffie en dan een uurtje in de bakken snuffelen bij Isle Of Records.

Geloof me je gaat het een feestje vinden......
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten