maandag 23 augustus 2021

Stones Zuiderpark 29 mei 1976

Het was koud, het was nat en een bizar lang voorprogramma. Het was het wachten echter dubbel en dwars waard want The Stones gaven een geweldige show.
Het  was mijn eerste concert van The Stones en ik was samen met mijn eerste grote liefde. 25 gulden was een kaartje. Toen was dat evenveel als een dubbel LP en nu kan je voor het geld van een dubbel LP echt niet meer naar een optreden van een top-act.
 
 
Afgelopen weken kwam bizar vaak de het onderwerp Stones-Live naar voren. De aandacht voor dit onderwerp zal zeker gevoed zijn door de nieuwe tournee van de Stones, die ze triest genoeg zonder Charlie Watts gaan doen.
Als het over Stones concerten gaat kan het niet anders dat je even stilstaat bij het eerste concert waar jezelf bij bent geweest.
 

 
De Stones gaven dat weekend in 1976 twee concerten in het F.C. Den Haag Stadion zowel op zaterdag 29 mei als op zondag 30 mei. 
Los van het weer en te veel lange voorprogramma was het een geweldige ervaring. Stones, Stones, Stones. PUNT! 

Ik ben na dit concert zeker in de eerste jaren op zoek geweest of er een bootleg van dit concert te vinden was. 
Deze zijn er maar maar het is mij niet gelukt waarbij het de vraag is of dat heel erg is. Het was een geweldig concert, maar bootlegs die in die jaren uitkwamen waren echt om te huilen.
 
De liefhebber - waarbij de sentimenten echt opspelen - zal met wat moeite wel wat illegaal vinyl of CD's vinden met opnames van deze twee concerten.
Stiekem hoop ik dat The Stones dit concert uitbrengen in The Vault serie op een fraaie 3LP set en dan lekker met zwart-wit foto's.


De liefde waar ik mee was heeft daarna geen jaar meer geduurd, maar de liefde voor de Stones is altijd gebleven. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten