zaterdag 28 augustus 2021

No Security - San Jose '99

Zelf zat ik net in een Stones wave toen het tragische bericht kwam dat Charlie Watts was overleden. Precies de dag ervoor had ik nog een blog gemaakt over mijn eigen eerste Stones concert.
We weten allemaal dat het leven eindig is en iedere minuut gaan er mensen dood. Soms zelfs heel jong en aan vreselijke dingen zoals oorlogen, honger en ziektes.
Uiteraard sluit ik mijn ogen niet voor de problemen op deze wereld, maar deze blog gaat nu eenmaal over muziek en muzikanten.
 
Ik zie om mij heen dat Stones fans ieder op een eigen manier het verlies van Charlie een plekje geven.
De een koopt een foto met een handtekening, een ander een T-shirt of een poster en weer een ander een mini drumstel. Normaal heb ik daar niet zo'n last van maar nu blijkbaar wel.

Een heel gek gevoel of ik iets moest doen bleef maar aan mij knagen. Dus ik heb de 3LP set From The Vault No Security - San Jose '99 laten komen.
Dit is een registratie van het laatste concert wat de Stones in de VS gaven in het kader van de No Security tournee.
De tournee bestond uit 34 optredens in de VS gevolgd door 9 optredens in Europa waaronder Landgraaf. Dat was overigens niet bij Pinkpop maar een losstaand evenement.

Het idee van de No Security tournee was om op te treden in wat minder kolossale stadions. Puur rekenkundig is aan die doelstelling voldaan. Toch gaan aantallen - met name in het Europese deel van de tournee - van 20 duizend en meer natuurlijk niet voor een clubsfeer zorgen.

Bijna 20 jaar na het optreden in San Jose kwam in From The Vault Series deze 3LP set uit. Heerlijke setlist met uiteraard een rijtje usual suspects, maar het album bevat ook een aantal nummers die ze toen al een tijd niet hadden gespeeld of zelfs nog nooit op een live album waren verschenen.
 
Dus een fraaie mix tussen wat grote hits en wat nummers die wat minder vaak langskomen.
Zoals alle releases uit From The Vault Serie is dit weer een fraai stukje werk. Heerlijke hoes en zes kantjes Stones in topvorm.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten