maandag 22 maart 2021

Money, Money, Money

Vandaag start de week van het geld en er zijn natuurlijk genoeg songs met geld als thema. Gezien mijn muzieksmaak zullen velen denken daar komt Money van Pink Floyd!
 
Dus niet! Sterker ik vind het album Dark Side Of the Moon door de aanwezigheid van nummers als Time en Money verre van het sterkste album van Pink Floyd. De geluidseffecten vind ik over de top en het nummer Money komt echt mijn m'n keel uit.
 
Of Dark Side Of The Moon nu wel of niet tot de best verkochte album hoort boeit mijn niet. Iedere dag staan er ook rijen bij de McDonalds en dat kunnen we toch nauwelijks een culinaire verwennerij noemen.
Zo zie ik Dark Side Of The Moon ook wel een beetje. De Big Mac uit de Pink Floyd catalogus. Het hapt voor de meeste mensen lekker weg............

Om toch invulling te geven aan de week van het geld even wat anders uit de kast gehaald. De keuze was reuze en er schieten er zomaar een paar te binnen:
The Black Crowes -Shake your money maker
The Dire Straits - Money for nothin
Yes - Money
Steve Miller - Take the money and run
Chicago - I Don't Want Your Money
....
...
..
.
De keuze is echter gevallen op Abba. Met deze fenomenale hitmachine start ik de week van het geld. 
Ik ben geen Abba kenner maar op het album Ring, Ring na staan alle offciele studio albums in de kast. M'n lief was als puber een enorme fan en als we allemaal heel eerlijk zijn? 
Zo nu en dan een plaat van Abba is toch ook gewoon lekker. Beetje meeblèren:

Money, money, money........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten