zaterdag 23 januari 2021

Spookstad

Ik mag mijzelf wel als een bovenmatig Stones fan bestempelen. Groot aantal keren de heren live zien spelen en ik heb een kleine 30 albums van ze staan.
Dat is helemaal niks met iemand die ik vorige zomer tegenkwam. Die had 800 albums van The Stones staan.

Dat soort lui verzamelen dan ook de eerste persingen, limited editions, bootlegs en de meest dubieuze verzamelalbums uit van nog veel bedenkelijkere fabriekjes.

800 platen van The Stones kan je uitleggen als passie, maar we kunnen er zomaar ook een ander etiket op plakken. Daarnaast kende hij dan weer andere verzamelaars die nog veel meer hadden staan.

Voor mij ben je met 800, 1200 of zelfs 2000 albums nog geen groot Stones fan. Voor mij is iemand een groot Stones fan als hij keer op keer weer enorm van hun muziek weet te genieten. Keer op keer dat als een feestje ervaart.

Spullen opstapelen om maar meer te hebben dan de andere verzamelaar zit voor mij toch een beetje in de sfeer van wie heeft de grootste piemel.

Toch koop ik ook wel eens wat puur voor de heb, terwijl ik weet dat ik dat niet vaak ga draaien. Zo ook deze 10 inch single die The Stones vorig jaar uitbrachten.
Ik heb deze vorige week toch besteld omdat het nummer (helaas) zo'n treffend symbool is voor de crisis waarin de wereld verkeerd.

Dat ik deze single niet vaak zal draaien heeft puur te maken dat er maar één nummer op staat.
Een EP met 4-5 nummers trek ik nog wel uit de kast maar één nummer?
Wel een heel goed nummer en de Stones zoals ik ze graag mag horen, maar het nummer staat bij mij inmiddels in een digitaal lijstje.
Ik sta graag op om een plaat te draaien maar singletjes vind ik echt te bewerkelijk. Heb ook nauwelijks singletjes en maxi's

Living In A Ghost mag voor mijn gevoel echter niet in mijn collectie ontbreken. Niet alleen omdat het een uitstekend Stones nummer is, maar vooral vanwege de maatschappelijke importantie.

Ik heb deze single online besteld want lekker in bakken met platen browsen zit er even niet in. Toen ik op bestel drukte kon ik niet bevroeden dat vanaf vanavond 21:00 uur dit nummer zo'n treffende titel zou hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten