dinsdag 18 juni 2019

Paul van Harte!

Ik ben geen groot Beatles fan. Integendeel.
Vooral niet van Paul McCartney en wat hij met The Wings is gaan doen ben ik echt allergisch voor.
Maar Paul heeft in z'n Beatles periode toch voor een rij prachtige composities gezorgd en daarmee een belangrijke pion in de ontwikkeling van de moderne muziek.

Wel gek dat ik weet dat hij vandaag jarig is.
Hoe heb ik dat onthouden?
Zelfde dag als de Slag bij Waterloo. Ook een grote hit trouwens.
Die data van die veldslagen werden er vroeger wel ingestampt.
Waarom eigenlijk?
Dat onze oma's en opa's het weten snap ik. Tot aan de tweede Wereldoorlog werd met Waterloodag immers stil gestaan bij de importantie van die veldslag.
Jaren terug (misschien wel 30) stond in een tijdschrift zo'n artikel met "vandaag" Dus naast de veldslag van Waterloo ook de verjaardag van Paul.
Waarom onthoudt een mens zoiets?

Niet teveel over nadenken en lekker een plaatje draaien.
Als je niet teveel geld aan The Beatles uit wilt geven dan zijn deze twee compilatie albums wel een aanrader. Twee dubbel LP's met totaal ruim 50 hits van de mannen uit Liverpool.
Beide recent opnieuw uitgebracht maar tegen een belachelijke prijs van bijna 50 euro per stuk. De helft zou netjes zijn.
Beetje zoeken kan je een goede 2de hands wel voor 15 euro scoren. Vind je een enkel tikje niet erg is 10 Euro zelfs een normale prijs.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten