woensdag 7 november 2018

Kari Bremnes - Og Så Kom Resten Av Livet

Tot 29 oktober 2018 had ik nog nooit van haar gehoord. Dat kunnen we wel een stevige misser noemen, want deze dame maakt al 30 jaar prachtige muziek.
In Nederland nauwelijks bekend, maar bij onze oosterburen doet ze het redelijk goed en het was ook een Duits tijdschrift waar ik haar tegenkwam. Niet in een albumrecensie maar in een advertentie van een HIFI leverancier.
Een foto van haar en haar naam. Meer niet. Een wat harde foto, maar omdat ik nog nooit van haar gehoord had toch even haar naam bij Google en Youtube ingetikt.
Dat had ik niet moeten doen want vijf minuten later zat ik op een Duitse webshop een plaat te bestellen.

Het meeste van haar werk zingt ze in het Noors, maar recent heeft ze ook een Engelstalig album uitgebracht. Dat Noors vind ik – zeker in combinatie met de prachtige stem van Kari – eerder een plus dan een minpunt. Omringd door geweldige muzikanten. Soms mooi klein en dan weer wat voller, maar altijd zeer muzikaal. Soms een vleugje dromerig en dan weer tegen het drama aan. 

Geweldige zangeres en onze schepper was ook niet zuinig met wat schoonheids-genen uit te delen. Toch vecht deze vrouw al jaren tegen de kanker. Zo zie je maar. Achter ieder mooi plaatje zit vaak de een mindere B-kant.

Maar prachtig zingen kan ze en vooral voor haarzelf te hopen dat ze dat nog lang mag doen. Mijn enthousiasme gaat vast wel een paar spaarvarkens de kop kosten, want dit kom je natuurlijk niet in de uitverkoopbak of kringloop tegen.

Prachtig!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten