zondag 4 februari 2024

Alice Cooper

In de jaren 70 was de vandaag jarig Cooper naast muzikant vooral performance artiest. Daarbij kon hij het niet laten wat shockerende elementen aan zijn shows toe te voegen. Shockerend in die tijdgeest want inmiddels zijn er vele bands die daar al heel zwaar overheen zijn gegaan.

Voor mij kwam zijn hit "School's Out" geen dag te laat. Ik was echt helemaal klaar met school. Ik ben dyslectisch wat toen ook nog eens zwaar onderschat werd en daarnaast heb ik serieuze issues met hiërarchie.
Hiërarchie is voor mij geen argument. De zorg voor je huisdieren is een argument. Je gezondheid is een argument. De klant is een argument. Je dierbaren zijn een argument. Het klimaat is een argument.

Als hiërarchie een issue is dan is een kleine katholieke school niet het beste domein om gelukkig te worden. Dus 1973 - het jaar waarin Cooper met "School's Out" een hit had - werd voor mij misschien wel het belangrijkste jaar uit m'n leven.
Uiteraard raad ik iedereen aan zijn school af te maken, maar voor mij heeft het goed uitgepakt.
Sterker op een reünie van die school kwam ik helemaal niemand tegen waar ik mee had willen ruilen. Integendeel........

Alleen ik heb wel 20 jaar lang naast werk ook gestudeerd! Daarin wel HBO en post academische opleidingen succesvol afgerond. Dat is toch een opgave waar niet iedereen zin in heeft.

Samengevat: Leren is leuk..............school was kut..............muziek maakte de jaren op de middelbare school  wel dragelijk..........

Hoewel ik geen uitgesproken fan van Alice Cooper ben maakt mijn hart met het horen van "School's Out" altijd weer een vrolijk maar vooral sentimenteel hupje........

Alice Happy Birthday!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten