zondag 21 januari 2024

Knuffeldag

Bedacht door een geestelijke en dan is het toch even oppassen, maar laten we de beste man in dit geval het voordeel van de twijfel geven.
Zelf ben ik heel fysiek ingesteld maar ik merk toch dat na de opkomt van MeToo zo nu en dan toch de handrem erop staat. Dat we door de Corona op de eerste werkdag van het nieuwe jaar elkaar niet meer afkluiven weet ik overigens wel te waarderen. Echter mensen (M/V/?) die mij naar het hart staan mag ik graag zonder enige bijbedoeling zo nu en dan even lekker beetpakken.

Ik vond het ook tijdens de Coronacrisis vreselijk dat ik een van m'n beste vrienden op 1,5 meter aan het houden was. Dat gold ook voor mijn kwetsbare schoonvader maar het was een keuze met het verstand en het hart was het er niet mee eens.
Elkaar zo nu en dan eens lekker beetpakken bleek belangrijker dan we wellicht vermoede en het woord huidhonger werd al snel een begrip.

Dan zou je verwachten dat heel wat songs met hug of hugging in de titel te vinden zijn.
In mijn collectie: nul..........

Dat is gek........

Wat verder zoeken blijkt er veel verborgen hugs te zijn en mijn keuze voor bij de koffie op zondag is gevallen op het nummer "Human Touch" van het gelijknamige Springsteen album. 

Het is het negende studio album van Bruce en verscheen in 1992. Het album haalde in Nederland de eerste plaats en de singel een vijfde plaats. 

Zelf ben ik vooral een fan van de eerste vier albums van Springsteen aangevuld met Nebraska. Het album Human Touch hoort wat mij betreft ook niet in de Springsteen Top 10. Misschien is het zelfs wel een van z'n mindere albums, maar knuffeldag is toch een mooie aanleiding het toch nog eens te draaien.

Zelf heb ik de 2LP versie die onderdeel is van de box The Album Collection Vol. 2, 1987-1996. Deze 2LP editie is van een veel betere geluidskwaliteit dan de originele LP uit 1992 toen alles op 1 plaat is geprakt.

In de 90er jaren werd de LP niet zo serieus meer genomen dus werd er aan zo'n product veel minder aandacht besteed en achteloos werd er gewoon een half uur op een enkele kant gezet. Eigenlijk respectloos naar de consument. 

De revival van de LP (die we nu ineens vinyl noemen) heeft er echter voor gezorgd dat een aantal dingen zijn rechtgezet en - los van het feit dat The Boss betere albums heeft gemaakt - klinkt deze Human Touch als een klok.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten