maandag 1 januari 2024

Een heel inspirerend 2024

Nee ik ga jullie geen gelukkig 2024 wensen. Geluk is een zwaar overschat aspect en dodelijk voor de creativiteit en innovatie. De beste muziek (daar gaat deze blog toch over) is echt gemaakt als artiesten ongelukkig waren. 
Mensen die gelukkig zijn blijven doorgaans op hun reet zitten, want een verandering zou zomaar tot minder geluk kunnen leiden.
Daarom wens ik jullie vooral een inspirerend 2024. Inspiratie kan helpen bij het oplossen van de vele uitdagingen waar we als mensheid voor staan. Inspiratie kan ook helpen bij het realiseren van eigen doelstellingen zoals gezondheid, sportprestaties, carrière en hobby's.
 
Om de inspiratie een beetje aan te jagen ga ik in 2024 weer aandacht besteden aan een aantal albums die 50 jaar bestaan. En zeg eens eerlijk is dit niet een heerlijk inspirerend lijstje?
 
Albums verschenen in 1974:
  • On The Beach - Neil Young
  • Grievous Angel - Gram Parsons
  • 461 Ocean Boulevard - Eric Clapton
  • Late For The Sky - Jackson Browne
  • Court And Spark - Joni Mitchell
  • Pretzel Logic - Steely Dan
  • The Lamb Lies Down On Broadway - Genesis
  • It's Too Late To Stop Now - Van Morrison
  • Feats Don't Fail Me Now - Little Feat
  • Apostrophe (') - Frank Zappa
  • Before The Flood - Bob Dylan/The Band
  • Second Helping - Lynyrd Skynyrd
  • Heart Like A Wheel - Linda Ronstadt
  • Red - King Crimson
  • Diamond Dogs - David Bowie
  • Veedon Fleece - Van Morrison
  • Not Fragile - Bachman-Turner Overdrive
  • Crime Of The Century - Supertramp
  • Mo' Roots - Taj Mahal
  • Irish Tour '74 - Rory Gallagher
  • Starless And Bible Black - King Crimson
  • On The Border - The Eagles
  • The Heart Of Saturday Night - Tom Waits
  • No Other - Gene Clark
  • Paradise And Lunch - Ry Cooder
  • It's Only Rock 'n' Roll - The Rolling Stones
  • Baker Gurvitz Army – Baker Gurvitz Army
  • Lotus - Santana
  • Planet Waves - Bob Dylan
  • Buddha And The Chocolate Box - Cat Stevens
  • Relayer - Yes
  • Welcome Back My Friends To The Show That Never Ends - Emerson, Lake & Palmer
  • Seven - Bob Seger
  • Mirage - Camel
  • Dark Horse - George Harrison
  • Where We All Belong - Marshall Tucker Band
  • Homeless Brother - Don McLean
  • Out of the Storm - Jack Bruce
  • War Child - Jethro Tull
  • So Far - Crosby, Stills, Nash & Young
  • Preservation Act 2 - The Kinks
  • Road Food - The Guess Who
  • Bridge of Sighs - Robin Trower
  • Rock 'n' Roll Animal - Lou Reed
  • Seven - Poco
  • Home, Home on the Road - New Riders of the Purple Sage

 
1974 was voor mij een belangrijk jaar want ik ging voor het eerst zonder ouders op vakantie. Daarnaast had ik sinds eind 1973 een iets beter baantje wat ook voor meer onafhankelijkheid zorgde. Iets meer geld betekende in mijn geval ook dat ik mij qua LP's iets meer kon veroorloven en de muziekcollectie begon vanaf 1974 echt te boomen.

Met veel plezier ga ik dan ook van een groot aantal albums dit jaar het 50 jarige jubileum vieren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten