donderdag 16 november 2023

Diana & Chi

Vandaag is het de verjaardag van Chi Coltrane en Diana Krall. De eerste ken ik bijna zolang als ik bewust in muziek ben geïnteresseerd. 
Een drietal hits van Chi vielen namelijk samen met de eerste jaren dat ik platen ging kopen. We hebben het dan over hits als  "Thunder And Lightning" (1972), "Go Like Elijah" (1972) en "You Were My Friend" (1973).
"Go Like Elijah" kwam in Nederland op nummer 1 in de hitlijsten en dat singletje lag bij mij ook regelmatig op de draaitafel.
 
Hoewel Chi vandaag 75 wordt is ze nog steeds actief en bezit nog steeds een enorme hoeveelheid power. Heerlijke Rock met een vleugjes Gospel.
 
De bijna twintig jaar jongere Diana Krall heb ik pas een jaar of vijf geleden ontdekt. Relaxe Jazz met een vleugje Pop en dat laatste maakt het heerlijk toegankelijk. Eigenlijk zou ik van haar nog wel een album willen hebben, maar door mijn brede muzieksmaak is de wensenlijst al zo belachelijk lang..............
 
Van beide dames heb ik slechts een enkel album, maar die albums ga ik wel gebruiken om deze mega grijze dag toch wat kleur te geven.
 
Chi & Diana Happy Birthday!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten