zondag 1 oktober 2023

Haarlem Vinyl Festival 2023

Van afgelopen vrijdag tot en met vandaag was in Haarlem dit geweldige festival. Optredens, rondleidingen in platenfabriek en een flink platenmarkt.
Ik was zelf maar net terug van vakantie en mij niet verdiept in de optredens, maar vandaag toch even op de platenmarkt wezen neuzen. Met drie vrienden er een leuke dag van gemaakt. Bij aankomst in Haarlem eerste koffie.
 
Toen de rechterkant van de markt gedaan en voor we aan het linker deel begonnen eerst even een lunch. Het was schitterend weer dus de terrassen zaten vol, maar even heerlijk gezeten voor het tweede deel browsen.
 
Ik heb een mankolijst met 13 albums daarop maar geen van alle kunnen vinden. Nu zijn er ook veel handelaren die het je niet makkelijk maken met zoeken. Veel en veel te volle bakken en niet de moeite nemen de platen een beetje te rubriceren. Ik hoef niet van iedere artiest een tabblad maar voor veel handelaren is een simpel a,b,ctje al teveel.

Ik loop dan gelijk door naar de volgende kraam. 250 Euro had ik in m'n zak en die mochten op, maar sommige handelaren willen blijkbaar helemaal geen platen verkopen. Wellicht wordt het geld in deze booming business gewoon te makkelijk verdient. 


Bij een paar handelaren die wel de moeite hadden genomen hun handel fatsoenlijk uit te stallen toch een paar lekkere platen gescoord.
Vooral album van Charlie Musselwhite ben ik erg blij mee. Staat nu op en wat een heerlijke Blues is dit. Soul To Soul heb ik op CD gehad en die moest er gewoon een keer op vinyl komen. Music From The Big Pink van The Band heb ik jaren op tape (reel to reel) gehad en die moest er ook maar eens op vinyl komen. Rory Block was een koopje die ik echt niet kon laten staan. Vier stuks dus. Slechts!
 
Voor mijn doen een gedisciplineerde dag maar blij met deze aanwinsten. Daarnaast is een dagje met een paar vrienden op pad ook een heerlijke manier om een dag stuk te slaan. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten