woensdag 30 augustus 2023

Arbeidsvitaminen #003

Als ik thuis werk mag ik bij 85% van m'n werk graag muziek op hebben staan. Niet alle muziek is daar geschikt voor. Ben een groot fan van Led Zeppelin maar die laat ik wijselijk I,II,II, IV in de kast staan.
Dus de wat rustigere muziek, maar niet alle rustige muziek is geschikt. 
Van Dylan staat hier een enorme rij platen in de muziek-paddock maar die moet ik echt niet opzetten als ik aan het werk ben.
Ik hoor dan steeds weer wat nieuws in die teksten en ben ik veel te veel afgeleid.
 
Ik zet s'avonds al een stapel platen klaar voor de volgende dag. Voordeel van platen draaien als je thuiswerkt is dat je om de 18 minuten even op moet staan. Even de benen strekken en ook een mooi moment om wat te drinken te pakken.
 
Uit de picklist die ik gisteravond heb gemaakt begin ik met drie troubadours. Niet zomaar drie troubadours maar grote meesters op de akoestische gitaar en ik mag ze alle drie ook graag horen zingen.
Heel graag. Groot fan van deze drie meesters.
 
Het regent buiten, het is grijs, zelfs nog een beetje donker. Geen weer om te wandelen of te fietsen dus werk is geen straf. Zeker niet met een goede bak cappuccino, een stroopwafel en deze heerlijke troubadours.
 
 
Van links naar rechts:
Leo Kottke - Greenhouse (1972)
J.J. Cale Naturaly (1971)
Ry Cooder - Paradise And Lunch (1974)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten