zaterdag 13 mei 2023

Afscheid

Afgelopen week afscheid moeten nemen van mijn lieve schoonvader Rob. Bij een uitvaart speelt muziek een belangrijke rol en na dit afscheid hebben al die nummers die zijn gespeeld een totaal andere betekenis.

M'n schoonvader was geen uitgesproken muziekliefhebber maar had wel de hele dag een populaire radiozender aan. M'n schoonvader was een rustige en bescheiden man en zo ook zijn wensen voor zijn eigen uitvaart.
Als nabestaande mag je dan ineens een playlist gaan maken. Normaal trek ik bij ieder willekeurig thema een aantal platen uit de kast............

............nu was dat heel anders want verdriet heeft op dit moment de regie........

Toch hebben we met elkaar passende muziek weten te vinden. Muziek die voor altijd anders zal klinken. 

Een nummer dat ik persoonlijk heb uitgekozen staat op een album dat ik van m'n schoonvader heb gekregen. M'n schoonvader was niet alleen een heel lieve man hij was ook een groot sponsor van mijn hobby's. Soms kreeg ik een bedrag om zelf wat uit te zoeken en wist hij het te waarderen als ik een foto liet zien wat ik dan gekocht had.
Hij kocht echter ook wel eens zelf een plaat zoals afgelopen Kerst toen ik nog een album van The Foo Fighters van hem kreeg.

Als ik alle platen uit m'n kasten haal die dankzij mijn schoonvader in mijn collectie zijn gekomen slaat dat echt een fors gat. Een intens verdrietige metafoor voor het gat wat hij achterlaat.

We zullen hem missen............iedere dag..........


Geen opmerkingen:

Een reactie posten