zondag 12 februari 2023

14 Hidden Gems From The Bootleg Series 1963-1997

Een paar dagen geleden blogde ik nog over onze woordentovenaar en had niet gedacht zo snel al weer aandacht aan Bob te besteden. Toch moet ik deze tip even geven. Zojuist liep ik even een tijdschriftenwinkel in en daar lag al de Mojo van maart.

De supermarkten mogen dan snel zijn met paaseitjes, maar een nummer van maart nu al in de winkel vind ik ook tamelijk overdreven. Op de cover staat Bob Dylan en als bijlage een CD met een 14 tal nummers uit The Bootleg Series. 

Dylan stort al een jaar of dertig officiƫle bootlegs over zijn fans uit. In bizarre aantallen en voor een normale sterveling is dat niet bij te houden. Zeker omdat ook regelmatig een gewoon album van de meester verschijnt of een boeiende compilatie.

Wie alleen Dylan platen koopt en draait zal een eind komen, maar hoe goed Dylan ook is...............ik mag ook graag andere muziek horen.

Inmiddels staat de teller op nummer 17 als het om de Bootleg Series gaat en wie voor de vinyl versies heeft gekozen heeft dan 49 (!!!) zwarte schijven aan z'n collectie toegevoegd. Je kan eventueel kiezen voor de CD varianten omdat die aanmerkelijk voordeliger zijn geprijsd.

Toch is het zeker de moeite waard om een paar delen in de collectie op te nemen. Voor wie ook dat nog te heftig vindt kan mogelijk troost vinden in de CD die bij dit maart nummer van Mojo zit.

Een heerlijke setlist met een aantal briljante nummers in soms prachtige uitvoeringen. De alternatieve versie "Most Of The Time" is echt geweldig met heerlijk vol gitaarspel.
Ook versie van "I Pity The Poor Immigrant" is om vingers en duimen bij af te likken. We kennen dat natuurlijk van het album John Wesley Harding en gaat natuurlijk nooit vervelen.

Van de 14 nummers/versies had ik er pas twee in m'n collectie dus een uitstekende aanvulling van de Dylan collectie. Op dit "cadeau-cdtje" staat zelfs al een nummer (Mississippi) van The Bootleg Serie 17 die afgelopen januari verscheen. Bij Mojo zijn ze er in alle opzichten snel bij!

Ik ga voor niemand reclame maken maar Dylan fans willen vast weten dat dit CDtje er is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten