maandag 31 oktober 2022

Wolf

Als kind wordt je al getraind om tegen de wolf te zijn. Roodkapje, de wolf en de zeven geitjes en wat recenter Midas de wolf. Een beeld is gecreëerd of alle wolven wel even alle mensen op gaan eten.
Het past in de bangmakerij waar de elite zo goed in is:
- als je niet lief bent ga je mee naar Spanje.
- als je zondigt kom je in het vagevuur en met een beetje pech zelfs in de hel.
- en natuurlijk de bovengenoemde sprookjes.

Voor iedere doelgroep heeft de elite wel het juiste instrument om je bang te maken. 
Zelf ben ik echter erg enthousiast over de wolf. Diversiteit kan de redding van de aarde worden. En die paar schapen die door worden gebeten? Ja misschien wordt het tijd dat we onze veestapel eens met 50% indikken.
De grond die daar bij vrijkomt verdelen over akkerbouw, huizen en natuur.

Natuurlijk is het mega naar als het jouw schapen zijn, maar ik verdom het om met de wolven in het bos te gaan zitten huilen.
Het mag allemaal wel eens een tandje minder en er is voor mij maar één echte huilende wolf..........

Namelijk Chester Arthur Burnett die op 10 jun 1910 in West Pount - Mississippi werd geboren en als artiest de naam Howlin' Wolf hanteerde. Deze bluesgingant werd slechts 65 jaar, maar heeft een unieke catalogus aan ons achtergelaten. 

Howlin's Wolf was daarnaast voor heel veel artiesten een inspiratie zoals voor The Beatles, Clapton, The Stones, Led Zeppelin en heel veel anderen.

Afgelopen week liep ik even een platenwinkel binnen en kwam deze fijne verzamelaar tegen. Een heruitgave van het album uit 1962 en als gimmick ook nog eens op gekleurd vinyl.
Net geen 20 Euro maar ik liet het wel bij dit ene album. Na vijf minuten browsen door de bakken kreeg ik het gevoel in een juwelierswinkel te staan. 
De prijzen van LP's blijven maar stijgen en het is echt te gek aan het worden. Een luxe probleem maar als dit soort producten te duur worden stort zo'n branche op enig moment toch in elkaar en dat gaat dan veel mensen hun werk of handel kosten. 
Dit gaat echt de verkeerde kant op. Ik zou bijna met de wolven in het bos gaan zitten huilen...........
Blues dan maar...........


Geen opmerkingen:

Een reactie posten