vrijdag 21 oktober 2022

Stones voor managers

Afgelopen vier dagen was er op RTLZ steeds een deel uit een serie docu's over The Rolling Srones. Bij ieder deel lag de nadruk op een van de vaste leden inclusief de vorig jaar overleden Charlie Watts.
Ik durf mijzelf wel een groot fan van The Stones te noemen dus zo'n cadeautje laat ik niet voorbijgaan.

Uiteraard was er aandacht voor de muziek, maar het ging vooral over het unieke gegeven dat deze band 60 jaar lang succesvol is. Dat met maar minimale wijzigingen in de samenstelling en toch mega grote successen. Dat is wel heel uniek!
Daar kan menige regering. managementteam een voorbeeld aan nemen. De docu's gingen over samenwerken, elkaar respecteren en dus ieder z'n eigen specifiek rol. Ook zaken als zelf financieel in controle zijn (nadat het bijna fout ging) en breed naar je product kijken kwamen aan bod.
Uiteraard ging het ook over conflicten en hoe je daar samen uit kan komen. De verhalen die langs kwamen zijn niet echt nieuw, maar door ze vier dagen achter elkaar langs te zien komen is het zonder meer indrukwekkend te noemen.
 
Zelf heb ik - zelfs tot vervelens toe - allerlei management trainingen gedaan, maar deze vier afleveringen bevatten alles in wat je als manager moet weten. Niet alleen moet weten maar ook overtuigd van moet zijn.
 
Heel mooi om te zien maar voor de meeste van ons gaat het toch om de muziek. Op dat vlak wordt ik van zo'n serie programma's wel een beetje onrustig dus ik heb voor nu een Stones ochtend ingepland.
 
Gewoon drie willekeurige albums uit de kast getrokken.

Kijktip: vanavond om 20:30 zend RTLZ als afsluiter van de docuserie het concert Sticky Fingers uit. Deze heb ik zelf op DVD en is echt de moeite. De docu serie wordt de komende week op diverse tijdstippen herhaald.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten