zaterdag 3 september 2022

De Dag Van De Baard

Laat ik maar gelijk in huis vallen: ik vind baarden smerig. Smerig met sporten, smerig met eten en smerige met sex. Daarnaast ben ik natuurlijk een groot voorstander dat ieder lekker zelf moet weten wat hij met z'n lichaam doet.
Zolang we niet hoeven te zoenen vind ik alles best!

Bij baarden en muziek rollen natuurlijk namen als Jerry Garcia en ZZ Top en zelfs John Lennon voorbij maar voor mij had Leon Russell toch de mooiste baard.
Daarnaast ben ik enorme bewonderaar van Leon Russell. 
Geweldige componist, muzikant en producer en vooral een bruggenbouwer.
Indrukwekkend blijft het hoe hij in  nul en geen tijd de begeleidingsband voor de Mad Dogs & Englishmen tournee van Joe Cocker op poten heeft gezet. Ook zijn rol als orkestleider tijdens die tournee was uniek.
 
Leon heeft zo'n 40 solo albums gemaakt en daar zitten een paar meesterwerken bij. Op deze baarden dag even vier keer Leon met z'n indrukwekkende baard uit de kast getrokken om dit weekend van te genieten.

De 3LP set Leon Live staat bij mij trouwens steevast in de Top 10 live albums........... Hoe hij daar met z'n band uit het vertrek gaat met "Mighty Quinn Medley" is energie next level en hij valt zes kantjes lang niet stil......

Om deze zaterdag een beetje relax te beginnen gaat eerst American op de schijvendraaier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten